کد خبر: 831623
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی خبرداد
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی ضمن تشریح خدمات خودکفایی در ۹ ماهه سال جاری از اجرای دو هزار و ۹ طرح اشتغال برای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت دراین استان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار جوان ، عزیز سهندی با بیان اینکه بزرگان دین همواره تلاش و کوشش انسانها را برای کسب روزی حلال ستوده اند گفت: در این مسیر اولین گام ، ایجاد روحیه فعالیت و اعتماد به نفس در مددجویان است که این امر در کلاسهای آموزشی و مهارت آموزی کمیته امداد انجام می پذیرد.

وی با اشاره به تنوع طرحهای خودکفایی و اشتغال در این نهاد و تناسب طرحها با علائق و استعدادهای مددجویان افزود : مددجویان مستعد و علاقمند به فعالیتهای اقتصادی در انتخاب طرحهای اشتغال آزاد بوده و می توانند در رشته های مختلف از جمله کشاورزی ،دامپروی و سایر زمینه های شغلی به فعالیت بپردازند.

سهندی افزود: در ۹ ماهه سال جاری اجرای ۳۴ طرح کشاورزی ،۹۲۸ طرح دامپروری، ۲۲۱ طرح صنایع دستی و ۸۲۶ طرح خدماتی از سوی مددجویان تحت حمایت آغاز شده و برای اجرای این طرحها ۵۳ میلیارد ریال از محل منابع امدادی و بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات قرض الحسنه بانکی ،صندوق توسعه ملی و سایر منابع هزینه شده است.

وی گفت: مجریان طرحهای خودکفایی در این مدت با اجرای صدها طرح اشتغالزا ، توان خود را برای رسیدن به یک زندگی مستقل و شرافتمندانه به نمایش گذاشتند.

مدیر کل کمیته امداد استان  با تشریح شرایط اقلیمی منطقه و با تاکید بر ظرفیتهای بالای استان در مناطق روستایی برای اجرای طرحهای دامپروری اظهار کرد: با توجه به وجود مراتع گسترده در استان آذربایجان غربی بیشترین طرحهای اجرا شده در ۹ ماهه سال جاری در بخش دامپروری بوده است بطوریکه در این زمینه شاهد اجرای ۹۲۸ طرح دامپروری با هزینه کرد ۱۴۲ میلیارد ریال در سال جاری هستیم.

وی با تاکید بر آموزشهای اصولی در مسیر اجرای طرحهای خودکفایی خاطر نشان کرد: بمنظور حصول موفقیت در اجرای طرحهای اشتغال از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه سه هزار و ۵۲۹ مددجوی زن و دو هزار و ۵۷۳ مددجوی مرد مجموعا شش هزار و ۱۰۲ نفر با هزینه کرد پنج میلیارد و ۸۲ میلیون ریال آموزشهای لازم مهارتی و شغلی را فرا گرفتند.

سهندی همچنین تعداد نظارتهای انجام گرفته برای اجرای صحیح طرحهای خودکفایی را در این مدت ۴۵ هزار و ۹۳۴ مورد ذکر کرد و افزود: مسئله نظارت نیز از موارد ضروری اجرای طرحهاست که تا کنون نتایج خوبی را در مسیر توانمند سازی مددجویان دربر داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها