کد خبر: 831604
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون هیچ موردی مبنی بر آنفلوآنزای پرندگان در تالاب‌ها و مناطق مختلف استان اردبیل مشاهده نشده است.

صادق صالحی در گفت‌وگو با خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل اظهار داشت: تاکنون هیچ گزارشی در مورد آنفلوآنزای پرندگان در تالاب‌ها و مناطق مختلف استان اردبیل ارائه نشده است و براساس تحقیقات انجام گرفته بیماری‌ای مبنی بر آنفلوآنزای پرندگان در استان اردبیل مشاهده نشده است.

وی از برنامه‌ریزی برای پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان در صورت وجود خبر داد و افزود: در این زمینه دامپزشکی استان با توجه به وظایف خود اقدامات لازم و اساسی را انجام داده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه آنفلوآنزای پرندگان از طریق پرندگان مهاجر از کشور روسیه و دیگر کشورهای اروپایی وارد تالاب‌ها و دریاچه‌ها می‌شود اظهار کرد: این بیماری در برخی استان‌ها مشاهده شده ولی تاکنون گزارشی مبنی بر وجود این بیماری در استان اردبیل گزارش نشده است.

صالحی تصریح کرد: مهم‌ترین راهکار آگاهی از این بیماری نمونه‌برداری از لاشه و تلفات پرندگان در اطراف تالاب‌ها است و دامپزشکی استان اردبیل در این زمینه نمونه‌برداری‌ها را انجام داد و برای آزمایش دقیق به تهران ارسال کرد که خوشبختانه همه موارد منفی گزارش شد.

وی بیان کرد: از همشهریان و مردم استان اردبیل تقاضا داریم به‌دلیل جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان و مرغ به‌خصوص اهالی اطراف دریاچه‌ها و تالاب‌ها از جمله سد مغان و رود ارس از سالم بودن مرغ و پرندگان اطمینان حاصل کنند تا شاهد هیچ گونه بیماری از نوع آنفلوآنزا بین مردم استان نباشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از مردم استان خواست هیچ نگرانی در مورد مصرف مرغ و تخم‌مرغ نداشته باشند و با خرید از مراکز فروش معتبر و رسمی این محصولات خوراکی سلامت خود و خانواده را تضمین کنند که خوشبختانه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

صالحی از آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و دام در استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح تا پایان بهمن ماه به‌صورت رایگان در مناطق مختلف روستایی استان اردبیل انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر