کد خبر: 831603
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
مدیر جهاد کشاورزی کوثر:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: در مدت ۹ ماهه نخست امسال به میزان ۱۴ هزار تن فرآورده دامی در شهرستان کوثر تولید شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خیبر علی جلیلی در جلسه بررسی وضعیت فرآورده‌های دامی در شهرستان کوثر اظهار داشت: در مدت 9 ماهه نخست امسال به میزان 14 هزار تن فرآورده دامی در شهرستان کوثر تولید شده و 660 تن انواع نهاده‌های دامی از جمله سبوس، جو، کنسانتره و کود در بین دامداران صنعتی و سنتی منطقه توزیع شده است.

وی با اشاره به تولیدات دامی امسال شهرستان کوثر افزود: امسال این شهرستان با تولید 11 هزار و 700 تن شیر خام، یک هزار و 300 تن گوشت قرمز، 750 تن گوشت مرغ، 190 تن عسل، 413 تن تخم مرغ و 136 تن گوشت ماهی نقش موثر خود را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نشان داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: سعی و اهتمام ما بر این است که با تشویق سرمایه‌گذاران به راه‌اندازی واحدهای پرورش صنتعی دام و طیور میزان تولیدات بخش امور دام را در منطقه بیش از پیش افزایش دهیم و در این زمینه به موفقیتهای چشم‌گیری دست یابیم.

جلیلی تصریح کرد: میزان تولیدات بخش دام در این شهرستان سال به سال در حال افزایش است، به گونه‌ای که با سعی و اهتمام مسئولان و دست اندرکاران، توانسته‌ایم تولیدات بخش امور دام این شهرستان را که در سال نخست فعالیت دولت یازدهم 9 هزار و 900 تن بود به  بیش از 14 هزار و 500 تن افزایش دهیم.

وی بیان کرد: برنامه اصلاح نژاد دام و استفاده از دامهای پربازده و بهبود مدیریت تغذیه دام از اهداف اساسی این مدیریت در رونق بخش امور دام منطقه محسوب می‌شود، به گونه‌ای که امسال علمیات اصلاح نژاد دام بر روی 310 راس از دامهای منطقه انجام شده و امیدواریم  با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی واحدهای صنعتی پرورش دام و طیور را در دستور کار قرار دهیم و زمینه‌های اشتغال و رونق این بخش را بیش از پیش فراهم کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر