کد خبر: 831500
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
شهردار تبریز:
شهردار تبریز گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر تبریز، با اهتمام ویژه‌ شهرداری تبریز، مسیر تحول‌آفرینی را در پیش گرفته است.
دکتر صادق نجفی در جمع مدیران و کارشناسان شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، بخش قابل‌توجهی از بودجه شهرداری تبریز، به صورت مستقیم یا در قالب پروژه‌های مشارکتی به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر اختصاص داده شده و به این ترتیب، بخشی از نیاز قدیمی شهر در این خصوص، در حال رفع شدن است.
وی مرکز همایش‌های بین‌المللی را فیروزه پروژه‌های عمرانی شهر عنوان کرد و افزود: مقیاس کلی این پروژه در ابتدای  امر، در قالب یک سالن همایش با گنجایش محدود، طراحی شده بود؛ اما با در نظر داشتن افق گردشگری تبریز ۲۰۱۸، نیاز قدیمی شهر به یک مرکز مجهز و بزرگ برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و همچنین شرایط خاص شهرک خاوران، طراحی این پروژه، در قالب یک پردیس وسیع، چندگانه و زیبا مورد توجه قرار گرفت.

شهردار تبریز اضافه کرد: پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز، هم‌اکنون با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی، در عرصه ۱۰ هزار متر مربع، با برخورداری از سالن‌های همایش ۱۵۰۰، ۷۰۰، ۲۵۰ و ۱۲۰ نفره، سالن‌های کنفرانس و گالری‌ها و فضاهای جنبی، با ۶۰ درصد پیشرفت پیگیری می‌شود. 
وی بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی شهر توصیف و خاطرنشان کرد: تا آن‌جا که حافظه عموم یاری میکند، مقبره‌الشعرا از گذشته‌های دور، بافت نابسامانی بودی که تناسبی با پیشینه فرهنگی شهر و جایگاه صدها شخصیت فرهیخته مدفون در آن، از جمله استاد شهریار، نداشت؛ به همین خاطر از نخستین روزهای آغاز مسئولیت در شهرداری، مصمم شدیم تا این مجموعه را از سال‌ها بلاتکلیفی و آشفتگی نجات دهیم.
دکتر نجفی اضافه کرد: شهرداری تبریز خود را در حوزه فرهنگی شهر مسئول می‌داند و به همین خاطر، با تحویل گرفتن مقبره‌الشعرا از متولی دولتی، احیا و بازآفرینی آن را  به صورت ویژه مورد توجه قرار داد؛ به این ترتیب، امروز مقبره‌الشعرا با در نظر داشتن تالارها، گذرگاه‌ها، نظرگاه، قدمگاه، نگارخانه و سالن‌های زیبا و مجهز، در زیربنای ۱۱ هزار مترمربع، طراحی شده و تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف آن هزینه شده است.

وی به مشارکت شهرداری در احداث پردیس سینمایی قدس اشاره کرد و گفت: سینما قدس از سینماهای قدیمی و خاطرانگیز شهر است که توسعه و احیای آن در قالب یک پردیس زیبا و مجهز، مورد توجه حوزه هنری شهر قرار گرفته است.

دکتر نجفی با بیان این‌که شهرداری تبریز، پشتیبان اصلی اجرای پروژه پردیس قدس ارزشمند است، گفت: افق این پروژه، در خدمت توسعه مناسبات فرهنگی و هنری و میزبانی‌ رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی خواهد بود.
شهردار تبریز با بیان این‌که جهت‌گیری فرهنگی شهر تبریز بدون نقش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری تبریز، کامل نیست، اظهار داشت: شهرداری تبریز در هر نقطه از شهر که بارقه‌ای برای اعتلای فرهنگ و تمدن کهن‌شهر تبریز متصور بوده، وارد عمل شده و این روند را تا رسیدن به شاخص های مطلوب فرهنگی ادامه خواهد داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر