کد خبر: 831467
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
وزير ارشاد در «نخستين همايش ملي نيما، زبان و شعر طبري»:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بر لزوم توجه به فرهنگ و ادبيات بومي تأکيد کرد و گفت: نيما يوشيج براي ماندگاري زبان‌طبري تلاش‌هايي داشته است.
به گزارش «جوان »، سيدرضا صالحي‌اميري، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخناني در «نخستين همايش ملي نيما، زبان و شعر طبري» که در سالن همايش‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي در حال برگزاري است، اظهار داشت: به عنوان فرزند خطه‌ مازندران، به خود مي‌بالم و به شما اهالي فرهنگ و ادب اين استان افتخار مي‌کنم. 
صالحي‌اميري افزود: اين سرزمين داراي يک تبار تاريخي ماندني و فرهنگي است و قطعاً اگر ريل توسعه را از بستر فرهنگ دنبال مي‌کرديم امروز در دنيا سرآمد بوديم، چراکه ذخاير فرهنگي ما بسيار بيشتر از ذخاير نفتي است. 

وي يادآور شد: بسيار خوشحالم که مديران، ائمه محترم جمعه و نخبگان برجسته‌ استان مازندران، رابطه و همدلي خوبي با يکديگر دارند که مي‌توانند اين استان را در مسير توسعه قرار دهند. 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأکيد کرد: باور داشته باشيم غرب استان مازندران، سرزمين پرگنجي است که ناشناخته مانده است. طبرستان از ديرباز شاعران بزرگي داشت که به زبان طبري شعر مي‌سرودند. 

صالحي‌اميري با ابراز تأسف به‌خاطر در معرض خطر قرار گرفتن زبان طبري اذعان داشت: دلسوزي و دلدادگي عاشقان زبان طبري مانع از آن شده است که اين زبان پرارزش، به فراموشي سپرده شود و نيما يوشيج از همين دلدادگان بود که‌ تلاش‌هاي ماندگاري در اين مسير داشته و امروز در تجليل از چنين شخصيت برجسته‌اي گردهم آمده‌ايم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار