کد خبر: 831337
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
مدیرکل منابع طبیعی کردستان:
مدیرکل منابع طبیعی کردستان گفت: طرح مدیریت یکپارچه منابع طبیعی در حوزه آبخیز استان به صورت پایلوت با محوریت دزلی اجرا می‌شود.

به گزارش جوان از کردستان، پیمان باباپیری چهارشنبه شب در جلسه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز استان در سنندج اظهار کرد: در سال‌جاری در راستای مکانیزاسیون کردن بخش منابع طبیعی یک دستگاه دمنده کوله‌ای که می‌تواند خروجی قابل قبولی در زمینه اتفاء حریق داشته باشد خریداری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه خرید این دستگاه از طریق سایت بعد از شناسایی صورت گرفته است، افزود: برای خرید این دستگاه که ساخت کشور ژاپن است اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان صرف شده است.

وی اظهار کرد: این انتظار را داریم که با توجه به امتحانی که این دستگاه در استان پس داده بتوانیم برای هر شهرستان سه دستگاه تامین شود.

باباپیری در ادامه به اجرای طرح مدیریت یکپارچه منابع طبیعی در حوزه آبخیز در استان با محوریت دزلی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح چشمه‌های مرتبط به منابع طبیعی در یک سیستم مدیریتی هماهنگ و منسجم به منظور پشتیبانی به اهداف توسعه پایدار حوزه آبخیز طراحی و اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه 6 ابرحوزه آبریز در کشور وجود دارد، گفت: این 6 ابرحوزه به 30 حوزه آبریز اصلی در کشور تقسیم می‌شود.

به گفته وی، استان کردستان 5 حوزه آبخیز دارد و تنها استانی است که آب از آن خارج می‌شود ولی هیچ آبی به آن وارد نمی‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان گفت: حوزه‌های آب‌خیز کردستان در کنار تامین آب استان، آب 10 میلیون ایرانی و عراقی را تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه 450 حوزه در استان شناسایی شده است، افزود: توسعه پایدار و نظام‌مند منابع مالی، هم‌افزایی و هم‌گرایی درون سازمانی و مجموعه سازمان‌های موثر و تاثیرگذار در برنامه‌ریزی‌ها و ارتقای شاخص‌‌های بهره‌وری در حوزه آبخیز از اهداف اجرای این طرح است.

به گفته وی، این طرح از مدت‌ها البته با عناوین مختلف اجرا شده است و امیدواریم با همکاری همه بخش‌ها بتوانیم در حد قابل قبولی آن را در استان اجرا کنیم.

باباپیری اظهار کرد: تشکیل ساختار مناسب برنامه‌ریزی تدوین برنامه راهبردی حوزه، هماهنگ‌سازی پروژه‌های دولتی و انطباق آنها با نیازهای مردمی از مهم‌ترین تاثیرات اجرای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی در حوزه آبخیز در استان است.

وی در پایان به دلیل انتخاب منطقه دزلی به عنوان پایلوت اجرای طرح مدیریت یکپارچه منابع طبیعی در حوزه آبخیز در استان اشاره کرد و گفت: مشارکت‌پذیری بالا، نبود مهاجرت و البته تا حدودی مهاجرت معکوس امکان احداث پارک جنگلی فرهنگ غنی مردم در رابطه با آداب و رسوم، امکان توسعه باغات با توجه به ظرفیت منطقه و سیمای گردشگری آن از مهم‌ترین دلایل انتخاب منطقه دزلی به عنوان پایلوت اجرای این طرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر