کد خبر: 831334
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
خلیفه کل ارامنه آذربایجان:
خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: ارامنه و مسیحیان آذربایجان از تمام امکانات و حقوق شهروندی برخوردار بوده و احساس اقلیت بودن ندارند.

گریگور چیفتچیان  در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان به مناسبت آغاز سال نو میلادی با قدردانی از حسن توجه دولت و مدیریت استان به مسائل جامعه مسیحیان، اظهار داشت: ارامنه و مسیحیان آذربایجان از کلیه امکانات و حقوق شهروندی برخوردار بوده و احساس اقلیت بودن ندارند.

وی با بیان این که ارامنه استان تلاش می‌کنند تا در پیشبرد اهداف کشور سهیم باشند، افزود: ما هیچ محدودیتی در فعالیت‌های کاری و انجام اعمال عبادی نداریم و این بیانگر صمیمت و برادری بین پیروان ادیان مختلف در ایران است.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان با بیان اینکه ارامنه آذربایجان به هیچ عنوان احساس در اقلیت بودن نمی کنند، اظهار داشت: ما خودمان را بخشی از این شهر و استان می دانیم و در همه مقاطع و مشاغل و سطوح جامعه نهایت سعی خود را می کنیم.

چیفتچیان، افزود: ارامنه استان نهایت تلاش را می‌کنند تا در پیشبرد اهداف کشور سهیم باشند و سعی می کنند در این روند سهم خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه، کشورهایی هستند که اجازه به صدا در آوردن ناقوس‌ها را ندادند، افزود: ما هیچ محدودیتی در فعالیت‌های کاری و انجام اعمال عبادی نداریم و این بیانگر صمیمت و برادری بین پیروان ادیان مختلف در ایران است.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان، با قدردانی از حمایت استاندار از جامعه ارامنه استان، خاطرنشان کرد: مطمئنم مسئولان استان که ازنزدیک فعالیت های جامعه ارامنه را زیر نظر داشته و نهایت تلاش رابرای رفاه و امنیت جامعه ارمنه به کار می گیرید.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع)، اظهار داشت: جامعه مسیحیان کشورمان برای دفاع از این آب و خاک همواره در کنار هموطنان مسلمان خود بوده‌اند و شهدای مسیحی دوران دفاع مقدس نشانه این همبستگی عمیق است.

وی با بیان این که قدردان هموطنان مسیحی خود در تحقق اهداف کشور هستیم، افزود: همه شهروندان ایرانی فارغ از هر عقیده و مذهب برای سربلندی ایران عزیز تلاش می‌کنند و مهم این است که نور الهی در دل‌های همه ماست.

جبارزاده با بیان این که امیدوارم این محبت و صمیمیت، دایمی و همیشگی باشد، افزود: همه ایرانیان باید به دور از اعتقادات و گرایش‌های مختلف، از حقوق شهروندی برخوردار باشند که تدوین منشور حقوق شهروندی توسط دولت نیز در راستای یادآوری و تحقق این امر بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر