کد خبر: 831291
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
آيا «امپراتوري جهنم» به جشنواره فجر مي‌رسد؟
فيلم سينمايي «امپراتوري جهنم» فلسفه و چگونگي به وجود آمدن گروه داعش و ديگر گروه‌هاي تندرو و راديکال در اروپا و امريکايي شمالي و همکاري صهيونيسم بين‌الملل و خاندان آل‌سعود را روايت و تصوير مي‌کند.
«امپراتوري جهنم» به کارگرداني پرويز شيخ‌طادي و تهيه‌کنندگي محمد خزاعي که مدت‌هاست کليد خورده، در سکوت کامل خبري و با چراغ خاموش مراحل توليدش را پيموده است؛ پروژه‌اي که شايد بتواند موفقيت شيخ‌طادي با فيلم «روزهاي زندگي» در جشنواره سي‌ام را در جشنواره سي‌و‌پنجم تکرار کند. آيا اين اثر جنجالي و چالش‌برانگيز به فجر مي‌رسد؟ اين فيلم يکي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي بين‌المللي سينماي ايران در سال‌هاي اخير به شمار مي‌رود که از چند ماه پيش کليد خورده و به حکام آل‌سعود و فلسفه و چگونگي به وجود آمدن گروه داعش و ديگر گروه‌هاي تندرو و راديکال اسلامي در اروپا و امريکايي شمالي نگاهي منتقدانه دارد و پشت پرده‌هاي «پيوند عربي- عبري» و همکاري صهيونيسم بين‌الملل و خاندان آل‌سعود را روايت و تصوير مي‌کند. «امپراتوري جهنم» جدي‌ترين اثر سينمايي است که در سينماي ايران به نقد جنايات خاندان آل‌سعود و ريشه‌هاي رشد و گسترش گروه داعش و جريان‌هاي تکفيري و افراطي در منطقه، اروپا و امريکا مي‌پردازد. 

شيخ طادي، کارگردان «امپراتوري جهنم» پيش از اين فيلم «شکارچي شنبه» و «روزهاي زندگي» را در کنار آثار متعدد ديگر در کارنامه دارد، ضمن اينکه محمد خزاعي، تهيه‌کننده «قلاده‌هاي طلا» يکي از سياسي‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينماي ايران پشت اين پروژه قرار دارد. نکته مهم در توليد اين پروژه سکوت و حرکت چراغ خاموش آن در مسير توليد است که از چشم رسانه‌هاي داخلي و خارجي پنهان مانده و گفته مي‌شود اغلب سازمان‌ها و نهادهاي انقلابي کشور با آن همکاري دارند. 
فقدان آثار استراتژيک پيرامون موضوعات منطقه‌اي در کنار تنش‌ها و چالش‌ها با دولت آل‌سعود به ويژه بعد از قطع روابط و تيره‌تر شدن مناسبات ديپلماتيک دو کشور پس از «فاجعه منا» و اقدامات ايذايي عليه همديگر تا رودرويي نظامي در جنگ‌هاي نيابتي در يمن و سوريه و... فضاي پيراموني اين فيلم را جدي‌تر مي‌سازد. شايد پس از گذشت پنج سال از نمايش فيلم جنجالي پادشاه شن‌ها، ساخته نجدت انزور، کارگردان سوري اين روزها، اين فيلم مهم‌ترين فيلم با محوريت موضوعات منطقه‌اي و افشاي ماهيت و اقدامات دولت آل‌سعود در رويدادهاي جهان اسلام و ترورهاي اروپا و امريکا باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار