کد خبر: 831243
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
قيمت نفت در بازارهاي جهاني در سقوط 2 درصدي در روز گذشته دوباره با افزايش ارزش دلار به بيشترين رقم از سال 2002 افزايش يافت و به 62/55 دلار در هر بشكه رسيد.
قيمت نفت در بازارهاي جهاني در سقوط 2 درصدي در روز گذشته دوباره با افزايش ارزش دلار به بيشترين رقم از سال 2002 افزايش يافت و به 62/55 دلار در هر بشكه رسيد.
به گزارش فارس، قيمت نفت در بازارهاي جهاني روز سه شنبه، نخستين روز كاري بازارهاي جهاني به بالاترين رقم در 18 ماه گذشته رسيد و بيش از 58 دلار در هر بشكه معامله شد.
اما قيمت نفت پس از اين افزايش بيش از 2 درصد كاهش يافت، چراكه قيمت دلار به بالاترين رقم از سال 2002 رسيد و تاجران شروع به برداشت سود كردند.
به نوشته رويترز، نفت برنت بعدازظهر ديروز به 4/55 دلار كاهش يافت و نفت خام امريكا به 3/52 دلار در هر بشكه رسيد كه كمترين قيمت‌ها در دو هفته گذشته به شمار مي‌رود.
پيش از اينكه كاهش قيمت‌ها آغاز شود، هر دو اين قراردادها به علت توافق اوپكي‌ها و غيراوپكي‌ها به بالاترين رقم از جولاي 2015 رسيده بود. نفت برنت به 37/58 و نفت خام امريكا به 24/55 دلار رسيده بودند.
نوسان قيمتي براي هر دو اين شاخص‌هاي نفتي طي يك روز ميان قيمت‌هاي بالا و پايين به گسترده‌ترين تغيير از 30 نوامبر رسيد به طوري كه نفت خام امريكا 13/3 دلار و نفت برنت 07/3 دلار طي يك روز تغييرات قيمت داشتند.
جيمز ويليام، تحليلگر بازار ديروز در اين رابطه گفت: «توجيه اين نوسانات بسيار دشوار است. تقويت دلار قطعا نقشي در اين كاهش‌ها داشت و قيمت نفت امريكا را به 55 دلار در هر بشكه رساند كه سبب شناسايي و برداشت سود بسيار از سوي سرمايه‌گذاران شد.» پس از اينكه آمارها نشان داد فعاليت‌هاي صنعتي امريكا بيش از انتظار در ماه نوامبر افزايش يافته است، ارزش دلار ديروز به به بالاترين قيمت در 14 سال گذشته رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار