کد خبر: 831183
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
مدیر کل کمیته امدادآذربایجان غربی:
مدیر کل کمیته امداد اذربایجان غربی گفت: هدف از توسعه مراکز نیکوکاری مشارکت دادن اقشار بیشتری از خیران برای رفع مشکلات نیازمندان است.

عزیزسهندی در گفت وگو با خبرنگار روزنامه جوان در ارومیه با اشاره به اهمیت شبکه عظیم نیکوکاری در کاستن از مشکلات محرومان گفت: طی فعالیت های ۴ ساله مراکز نیکوکاری در سطح استان ۱۷۵ میلیارد ریال در قالب کمکهای نقدی و غیر نقدی جمع آوری و برای ۱۲۰ هزار نفر نیازمند مددجو و غیر مددجو هزینه شده است.

وی به تعداد خیرین حاظر در سطح استان اشاره کرد وافزود: 50 هزار خیر در ۳۵ مرکز نیکوکاری استان مشغول فعالیتهای خیرخواهانه هستند که در ۹ ماهه سال جاری توانسته اند ۶۲ میلیارد ریال برای محرومان جمع آوری و در بین آنان توزیع کنند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مردم توسط خود مردم اظهار کرد: مراکز نیکوکاری در طول فعالیتهای خود باید بصورت شفاف عمل کنند تا بتوانند اعتماد عمومی جامعه را نسبت به عملکرد خود جلب نمایند در این صورت توان توانمندان به نیاز نیازمندان متصل خواهد شد.

سهندی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در حفظ کرامت و عزت نفس نیازمندان دقت لازم را داشته باشند تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان بزرگترین سازمان حمایتی دارای بانک اطلاعات منسجمی از نیازمندان استان و نحوه شناسایی آنها بوده و می تواند شیوه های نوین محروم یابی را در اختیار این مراکز قرار دهد.

وی با اشاره به توفیقات مراکز نیکوکاری در سطح استان گفت: از ابتدای سال ۹۲ که اولین مرکز نیکوکاری در استان تاسیس شد ۵۰ هزار خیر در ۳۵ مرکز نیکوکاری استان مشغول فعالیتهای خیرخواهانه هستند که در ۹ ماهه سال جاری توانسته اند ۶۲ میلیارد ریال برای محرومان جمع آوری و در بین آنان توزیع کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: در نتیجه تلاشهای مراکز نیکوکاری تا کنون بیش از ۱۴ میلیارد ریال برای جهازیه نوعروسان،۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای درمان و مسکن محرومان ،بیش از ۹۲ میلیارد ریال برای امور فرهنگی و معیشت نیازمندان و ۵۱ میلیارد ریال بمنظور رفع مشکلات موردی آنان در سطح استان مساعدت شده است.

سهندی اظهار امیدواری کرد که با افزایش تعداد مراکز نیکوکاری گره های بیشتری از مشکلات محرومان گشوده شود.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر