کد خبر: 831176
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
حجت الاسلام و المسلمین شهیدی:
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی توسعه و ترویج ایثار و شهادت گفت: ایثار اجتماعی یکی از نیاز های اصلی امروز جامعه ایران است.
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی روز سه شنبه 14 دی ماه 95 در نخستین همایش دبیران شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه ما ایثارگری اجتماعی است، افزود: با توجه به سطح مشکلات و آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار به ویژه در حوزه های اجتماعی به حل و فصل مشکلات کمک می کند و سرمایه های اجتماعی را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: کشور ما امروز برای تمام کشورهای اسلامی الگو محسوب می شود و اگر امروز جریان مقاومت در عراق و سوریه به یک فرهنگ تبدیل شده است بدون شک از اثرات فرهنگ مقاومت و ایثارگری و شهادت است و رسالت سنگین همه ما در کشور توسعه این فرهنگ است.
نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت عزت و آبرو را برای کشورمان به ارمغان آورده است، افزود: این فرهنگ کشور ما را در برابر دشمنان بیمه کرده است و در سالهای دفاع مقدس همین فرهنگ باعث پیروزی کشورمان شد و وظیفه همه ما تدوام بخشیدن به این فرهنگ، گفتمان سازی و تبیین آن برای جامعه است.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه در اساس نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران دو وظیفه عمده خدمات رسانی و انجام کار فرهنگی برای این نهاد تعریف شده است، افزود: مقام معظم رهبری همواره بر حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید داشته اند و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای وظیفه خود در جهت این فرمایش ایشان حرکت می کند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پیش رو بودن روز بزرگداشت شهدا گفت: در سال جاری با توجه به انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برنامه های ویژه روز شهید از جمله کنگره بین المللی بزرگداشت شهدا و کنگره بین المللی شکوه ایثار در این شهر برگزار می شود و ما تلاش می کنیم که مانند سالهای گذشته این مراسم به خوبی برگزار شود.
حجت الاسلام و المسلمین شهیدی خطاب به دبیران شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: دبیران این شورا در استانها منتظر ابلاغ جزئیات برنامه ها از مرکز نباشند و خود نیر به صورت مستقل کارها را پیش ببرند و باید از هر راهی که امکان دارد از ظرفیت های ایثارگران و همه مردم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل های جدید با این فرهنگ استفاده شود.
وی ادامه داد: راهبردها و سیاست گذاری های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر اساس اندیشه های امام (ره) و مقام معظم رهبری است و شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه دارد در راستای این اندیشه ها به انجام امور ترویجی بپردازد.
دبیر شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر اهمیت تعامل مطلوب با رسانه ها برای انجام امور ترویجی گفت: باید از ظرفیت تمام رسانه ها و صدا و سیما برای حاکم کردن این فرهنگ در جامعه استفاده کرد و کوشید فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در فضای جامعه را به خوبی اجرایی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار