کد خبر: 831154
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل:
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: آئین نامه جدید شورای فنی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان ها ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، داوود شایقی در هفتمین جلسه شورای فنی استان اردبیل اظهار کرد: در آئین نامه جدید که از ابتدای دی ماه قابلیت اجرا دارد اختیارات بیشتری به استان ها داده شده است تا براساس وظیفه محوله استانداران و دیگر اعضای این شورا انجام وظیفه کنند.

وی افزود: این آئین نامه بعد از سال های طولانی از تصویب آن اصلاح شده و در آئین نامه جدید محوریت فعالیت شورای فنی در قالب طراحی پروژه ها مطالعات، اجرا، بهره برداری و نگهداری با رویکرد کاهش اعتبارات هزینه ای در اجرای پروژه های عمرانی مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر شورای فنی استان اردبیل به ضرورت تقویت برنامه های نظارت عالیه در قالب آئین نامه جدید شورای فنی اشاره کرد و بیان داشت: اعضای شورای فنی ۱۲ نفر هستند که سازمان ها و اداراتی همچون جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، آب منطقه ای، بنیاد مسکن و ... اعضای اصلی آن به شمار می روند.

شایقی با بیان اینکه در جلسات شورای فنی سایر اشخاص خبره بدون حق رای حضور خواهند داشت گفت: جلسات با حضور دو سوم اعضا رسمیت یافته و مصوبات آن با ترکیب نصف بعلاوه یک معتبر است.

وی وظایف و اختیارات شورای فنی را در ۱۸ بند و با هدف استفاده از ظرفیت های استانی و بومی سازی فناوری های نوین، برنامه ریزی های دقیق با جلب مشارکت و نیازسنجی ها یادآور شد و بیان کرد: حل اختلاف به همراه تعیین نوع قرارداد و نظارت بر نرخ پیمان در قالب ضریب منطقه ای و پیشنهاد دبیر شورا در این حوزه مورد توجه جدی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل ارکان شورای فنی را در قالب کارگروه های پیمان و ضوابط فنی، نظارت، آموزش و ترویج نظام فنی اجرایی، کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساختمان یادآور شد و افزود: این کارگروه ها و کمیته های شکل گرفته در این زمینه با تشکیل جلسات مستمر ماهانه سعی خواهند کرد تا برنامه ها و پیشنهادات خود را به شورای فنی استان ارائه کنند.

شایقی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال شورای فنی استان ۶ جلسه برگزار کرده که خروجی آن ۴۳ مصوبه بوده است و به تناسب آن کارگروه ها و کمیته ها نیز با تشکیل جلسات مختلف مصوباتی را داشته اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر