کد خبر: 831152
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: با اقدامات انجام شده امسال کشت کلزا در شهرستان پارس‌آباد ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،علی اکبرحسنیان در جلسه بررسی وضعیت اراضی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: امسال در حوزه عمل شهرستان پارس‌آباد در بخش خصوصی و در بخش دولتی مجموعا 6 هزار و 468 هکتار به سطح زیرکشت کلزا اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود که امسال 16 هزار تن کلزا در این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: مقدار بذر توزیع شده در سطح شهرستان 32 هزار و 515 تن است و با توجه به این‌که کلزا یکی از گیاهان روغنی است و دارای میانگین 40-45درصد روغن خوراکی در دانه و 17 تا 26 درصد پروتئین است، باید به کشت آن اهمیت داده شود تا بتوانیم کشت این محصول را در استان اردبیل ترویج دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: از مزایای کاشت این محصول تناوب با گندم، جو و ذرت علاوه بر افزایش ماده آلی خاک می توان به کاهش علفهای هرز، آفات، بیماریها و پایداری عملکرد آنها اشاره کرد که از جمله ارقام قابل کشت در شهرستان پارس‌آباد است.

حسنیان تصریح کرد: خصوصیت بارز ارقام هیبرید عملکرد بالا در واحد سطح و یک‌نواختی و رسیدگی محصول است که این موضوع سبب راحت‌تر شدن برداشت آن می‌شود و علاوه بر آن روغن کلزا به دلیل پایین بودن اسیدهای چرب اشباع و دارا بودن اسیدهای چرب غیراشباع و فاقد کلسترول از جمله با کیفیت‌ترین روغنهای خوراکی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: کشت محصول کلزا می‌تواند سبب حاصلخیزی خاک و بهبود وضعیت اراضی شود که انتظار داریم حمایتها و همکاری‌های لازم برای کشت این محصول ترویج یابد تا بتوانیم با آگاهی‌ها و آموزشهای لازم کشت کلزا را در شهرستان پارس‌آباد ارتقا دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر