کد خبر: 831100
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
شهردار تبریز:
شهردار تبریز گفت: نهادینه کردن ورزش همگانی و سوق دادن شهروندان به سمت ورزش و زندگی سالم نیاز اصلی جوامع شهری است.
دکتر صادق نجفی در جمع اعضای تیم فوتبال ساحلی شهرداری تبریز با اعلام این مطلب گفت: ورزش همگانی و قهرمانی دو روی یک سکه هستند و این ورزش همگانی است که زمینه ساز ظهور ورزشکاران قهرمان و ورزش قهرمانی را فراهم می سازد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ورزش در سلامت و نشاط شهروندان گفت: رویکرد ورزشی شهرداری تبریز حرکت دادن شهر به سمت سلامت اجتماعی با تقویت زیرساختهای ورزشی، توسعه ورزش همگانی و حمایت از ورزش قهرمانی و قهرمانان ورزشی است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه بواسطه شرایط، شهروندان امروزه نسبت به گذشته تحرک کمتری در طول روز  دارند گفت:  تحرک کم افراد خود موجب گسترش بیماری های فراوانی در جامعه شده است که این بیماری ها میزان مرگ و میر را در جامعه می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخشی از برنامه های عمرانی شهرداری تبریز معطوف به توسعه زیرساختهای ورزشی بوده است و در این میان از توجه به ورزش بانوان که نیمی از شهروندان را شامل می شوند غافل نبوده ایم.

دکتر نجفی افزود: با کاهش تحرک و ورزش نزد بانوان، شادابی و نشاط از جامعه رخت می بندد و مادران کم تحرک، نسلی کم تحرک را پرورش می دهند ، توجه و ایجاد زمینه برای فعالیت های ورزشی بانوان موجب شکوفا شدن توانمندی های جسمی آنها می شود  و از بسیاری از آسیب های روانی در خانواده و جامعه می کاهد.

دکتر نجفی، با بیان این که ورزش همگانی می تواند در خدمت اهداف ورزش قهرمانی باشد، گفت: حمایت ورزش محلات، توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزش محلات، سالن های چند منظوره ورزشی و تجهیز پارک ها به تجهیز وسایل ورزشی در کنار اهداف نشاط و سلامتی باید موجب تقویت و ارتقا جایگاه ورزش همگانی در بین افراد جامعه شود.

گفتنی است تیم فوتبال ساحلی شهرداری تبریز در پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور در فصل 95 -96 مقام چهارم را کسب کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر