کد خبر: 831097
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی از افزایش کنترل و تشدید برخورد با تخلفات خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در تبریز خبر داد.

ناصر میکائیلی اظهار داشت: هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش ازحد مجاز هوا گردد نقص فنی محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی از معاینه فنی افزایش ایمنی، کاهش مصرف انرژی و آلودگی و نظارت بر اطلاعات فنی و اصالت خودرو  است که مهم‌ترین آن اطلاع یافتن از میزان ایمن بودن خودروها در حین حرکت است.

میکائیلی افزود: به استناد ماده 53 آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مبنی بر اینکه هر گاه کارشناسان راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه ادامه حرکت وسایط نقلیه را به علت معایب و نواقص فنی خطرناک تشخیص بدهند ضمن اعمال قانون پلاک آن را اخذ را و با نصب پلاک تعمیری به تعمیرگاه می فرستند خاطر نشان کردند پلیس با جدیت تمام معاینه فنی خودرو ها را کنترل و طبق ماده فوق با متخلفین برخورد خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به اتصال تمام مراکز به شبکه سیمفا (سامانه یکپارچه مراکز معاینه فنی ایران) و درج مشخصات و اطلاعات دارندگان معاینه فنی در سیستم اجرائیات و شماره گذاری ناجا به زودی امکان کنترل الکترونیکی خودروهای دارای معاینه فنی فراهم می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان ضمن تقدیر و تشکر از آن دسته از راننده‌های قانونمند که به صورت مرتب به مراکز مجاز معاینه فنی مراجعه و ضمن بازدید برگه معاینه فنی را دریافت می نمایند به کلیه دارندگان خودروهای شخصی بالای پنج سال توصیه کردند که حتما در اولین فرصت با مراجعه به یکی از مراکز معاینه فنی ضمن اطمینان از سالم بودن خودرو نسبت به دریافت گواهی مربوطه اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر