کد خبر: 831088
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
ديدار معاون رئيس‌جمهور عراق با لاريجاني، شمخاني و ولايتي
رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از نقش تعدادي از كشورهاي منطقه در بحران‌هاي سوريه و عراق تصريح كرد: بحران‌هاي به‌وجود آمده در منطقه باعث نمايان شدن چهره نفاق برخي كشورهاي منطقه شد.
علي لاريجاني روز گذشته در ديدار با نوري مالكي، معاون رئيس‌جمهوري عراق، با تبريك پيروزي‌هاي اخير ارتش و نيروهاي حشد‌الشعبي عراق در موصل خاطرنشان كرد: شرايط امروز عراق و سوريه نسبت به گذشته خوب مي‌باشد و مصوبه پارلمان عراق براي تشكيل حشد‌الشعبي ظرفيت‌هاي جديدي ايجاد كرده است كه مي‌تواند به روند برقراري ثبات و مبارزه با تروريسم در اين كشور كمك فراواني نمايد. لاريجاني اتحاد و وفاق ملي ميان گروه‌هاي سياسي در عراق را رمز پيروزي اين كشور در برابر تروريسم دانست و افزود: تقويت انسجام و وفاق ملي فراگير و رفع اختلافات ميان نيروهاي سياسي عراق مي‌تواند به هم‌افزايي و حل مشكلات مردم عراق در برابر دشمنان اين كشور منجر شود. نوري مالكي، معاون رئيس‌جمهوري عراق با تقدير از مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در موضوعات منطقه‌اي به‌ويژه در بحران عراق و سوريه گفت: سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران همواره در راستاي حمايت از مقاومت و مبارزه واقعي با تروريسم بوده است. 
    
حمايت ايران از عراق تا دفع فتنه تروريسم
علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در ديدار با نوري المالكي، معاون رئيس‌جمهوري عراق و رئيس ائتلاف دولت قانون با تقدير از نقش سياسي و مديريتي نوري المالكي، از وي به عنوان مجاهدي شجاع در دوران سخت مبارزه با رژيم صدام حسين و مديري متعهد و هوشمند در زمان تصدي مسئوليت نخست وزيري عراق ياد كرد. وي با اشاره به دستاوردهاي گسترده ارتش و نيروهاي مردمي عراق در مبارزه با تروريسم گفت: فتنه تروريسم اصلي‌ترين منشأ ناامني و بي‌ثباتي بوده و موفقيت‌هاي عراق در اين زمينه مؤيد اين واقعيت است كه تنها مسير صحيح مبارزه با تروريسم، اتكا به توان و قابليت مثال‌زدني مردم و استفاده از ظرفيت‌هاي بومي است. دبير شوراي عالي امنيت ملي اهميت هم‌پيماني شيعه در عراق و تعامل مثبت و سازنده آن با ساير گروه‌هاي سياسي و مذهبي را خاطرنشان ساخت و افزود: تداوم روند مثبت ايجاد شده در هم‌پيماني شيعه نيازمند صبر، از خودگذشتگي، همگرايي و تعامل است كه خوشبختانه رهبران شيعه عراق همگي واجد ويژگي‌هاي ذكر شده هستند. 
شمخاني با اشاره به اراده جمهوري اسلامي ايران براي حمايت مستمر از دولت و مردم عراق براي دفع فتنه تروريسم افزود: برخي كارشكني‌هاي صورت گرفته از سوي امريكا به منظور فرسايشي نمودن روند آزادسازي موصل ناشي از عدم خواست آنان براي پايان يافتن بحران امنيتي در غرب آسياست. وي يادآور شد: با شروع عمليات موصل، داعش در سير قهقرايي خود قرار گرفته است و به طور قطع اين عمليات با عزم ارتش و نيروهاي مردمي عراق تا انتها پيگيري شده و امكان بازسازي توان تروريست‌هاي تكفيري و طراحي توطئه‌هاي جديد از آنان گرفته مي‌شود. دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: ظرفيت‌هاي عظيم مردمي و قدرت سازماندهي و مديريت دولت عراق كه در كنگره جهاني اربعين حسيني مشاهده شد، نشان‌دهنده قدرتي ارزشمند براي مقابله با بحران‌هاي ساختگي و حل مشكلات داخلي عراق است. نوري‌المالكي، معاون رئيس‌جمهوري عراق و رئيس ائتلاف دولت قانون نيز در اين ملاقات ضمن ارائه گزارشي از آخرين تحولات عراق و روندهاي سياسي و اقدامات ميداني، هدف از سفر به ايران و ديدار با مسئولان كشورمان را توسعه مناسبات همه‌جانبه ميان دو كشور و تبادل نظر به منظور افزايش هم‌افزايي در چارچوب تعامل جبهه مقاومت عنوان كرد. وي با قدرداني از حمايت‌هاي همه‌جانبه جمهوري اسلامي ايران از عراق در جنگ عليه تروريسم افزود: حفظ و تداوم پيروزي‌هاي چشمگير جبهه مقاومت در مقابله با تروريسم و حاميان منطقه‌اي و غربي آنان نيازمند شناسايي و رفع موانع و برنامه‌ريزي براي ارتقاي توان و قابليت‌هاي سياسي، دفاعي و امنيتي است. 
    
ولايتي: توطئه تجزيه عراق با شكست مواجه مي‌شود
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز با بيان اينكه عده‌اي از توطئه‌گران با حمايت امريكا و بعضي كشورهاي مرتجع منطقه به دنبال تجزيه عراق هستند، گفت: اين توطئه آنها بدون ترديد با شكست مواجه خواهد شد. 
علي‌اكبر ولايتي ديروز در حاشيه ديدار نوري المالكي كه در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شد، در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره فتنه‌هاي جديد در عراق اين مطلب را مطرح كرد. وي افزود: ما بسيار اميدواريم كه قدم بعدي در پيروزي خط مقاومت، آزادي موصل و بازگشت آن به آغوش دولت و ملت عراق باشد. ولايتي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه چه تضميني وجود دارد كه روسيه منافع ما را در نشست آستانه مد نظر قرار دهد و تا پايان مسير هماهنگي ميان اين دو كشور ادامه داشته باشد، گفت: رابطه ايران و روسيه يك رابطه دوستانه است و براساس حسن همجواري است كه در كل يك رابطه راهبردي محسوب مي‌شود. وي تصريح كرد: هر جا اين دو كشور با يكديگر هماهنگ بودند، البته اين هماهنگي‌ها با محوريت دولت سوريه بوده، به نفع هم‌پيمانان سوريه و محور مقاومت بوده است. ولايتي ادامه داد: هر كشوري كه بخواهد خارج از اراده دولت و ملت سوريه در برقراري صلح دخالت كند، جايي نخواهد داشت اما هماهنگي ميان ايران و روسيه در رابطه با سوريه همچنان برقرار است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار