کد خبر: 831086
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
وعده هفته گذشته سخنگوي دولت به خبرنگاران پارلماني درباره برگزاري نشست خبري با آنها روز گذشته عملي شد و نوبخت آنگونه كه پيش‌بيني مي‌شد، بخش اعظم سخنان خود را به واكنش به سخنان رئيس قوه قضائيه در موضوع پرونده بابك زنجاني اختصاص داد...
مهدي پورصفا
 وعده هفته گذشته سخنگوي دولت به خبرنگاران پارلماني درباره برگزاري نشست خبري با آنها روز گذشته عملي شد و نوبخت آنگونه كه پيش‌بيني مي‌شد، بخش اعظم سخنان خود را به واكنش به سخنان رئيس قوه قضائيه در موضوع پرونده بابك زنجاني اختصاص داد و ضمن رد اهمال‌كاري دولت در اين پرونده، بار ديگر بازگرداندن پول‌هاي بابك زنجاني را متوجه قوه قضائيه كرد و گفت: اميدواريم به جاي مسائل غير از آنچه مي‌تواند اين فساد بزرگ را روشن كند، به هيچ چيز ديگر نپردازيم چرا كه مردم منتظر اقدام قاطع قوه قضائيه براي بازگرداندن اين منابع به خزانه عمومي هستند.
‌  ‌      
جلسه علني مجلس شوراي اسلامي روز گذشته يك مهمان خبري داشت كه حضورش تا حدي در جمع خبرنگاران پارلماني مجلس نامأنوس بود. محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت كه هفته گذشته با تهديد خبرنگاران به پيگرد قضايي سبب شده بود موج خبري گسترده‌اي عليه وي به راه بيفتد، بلافاصله نشست خبري در جمع خبرنگاران ترتيب داد تا شايد از آنان دلجويي كرده باشد؛ نشست خبري كه در كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي برگزار شد و اتفاقاً مهم‌ترين سؤالات خبرنگاران و رسانه‌هاي جمعي معطوف به واكنش رئيس دستگاه قضا به سخنان رئيس‌جمهور در خصوص بابك زنجاني بود. 
    
ما قبول مسئوليت كرديم، دستگاه قضايي پاسخگو باشد
نوبخت در اين نشست خبري همانند جلسات خود در دولت در ابتدا به ارائه كارنامه‌اي كلي از اقدامات دولت پرداخت و گزارشي از اقدامات صورت گرفته و مصوبات برنامه ششم توسعه ارائه كرد. 
پس از پايان اين توضيحات خبرنگار ايرنا سؤالي در خصوص پاسخ دولت به اظهارات رئيس دستگاه قضا درباره اقدامات دولت در پرونده بابك زنجاني پرداخت و گفت: اولاً از قوه قضائيه تشكر مي‌كنيم كه درباره اين مورد بسيار مهم و با اهميت كه يك فردي بتواند نزديك به 3 ميليارد دلار كه الان عدد و ارقام آن به قيمت روز بيشتر هم است و از اموال، منابع عمومي به اين ترتيب يك نفر استفاده كند و قوه قضائيه دارد پيگيري مي‌كند ما تشكر مي‌كنيم. قطعاً دولت هر كمكي كه به‌خصوص براي بازگرداندن اين منابع مردم به خزانه عمومي لازم باشد با قوه قضائيه مساعدت و همكاري داشته باشد همانطور كه تا الان داشت باز هم خواهد داشت. نوبخت در ادامه و با اشاره به روشن بودن تمام ابعاد همكاري‌هاي دولت و دستگاه قضا در اين باره گفت: به هر ترتيب هر موردي قوه قضائيه نظر داشته باشد دولت همكاري مي‌كند ضمن اينكه دولت از ابتدا هم پيشگام اين اقدام بوده و اميدواريم ان‌شاءالله به جاي مسائل غيرآنچه كه مي‌تواند روشن كند اين فساد بزرگ را به هيچ ديگر نپردازيم و فقط به اين مشغول باشيم كه مردم منتظر اين اقدام قوه قضائيه در بازگرداندن اين منابع به خزانه عمومي هستند.  سخنگوي دولت در پاسخ به سؤال ديگري در رابطه با كم‌كاري وزارت امور خارجه در ردگيري پول‌هاي بابك زنجاني كه مورد انتقاد رئيس دستگاه قضا نيز گرفته بود، تأكيد كرد: در خصوص اين پرونده ملت ايران به خوبي التفات دارد كه با قبول مسئوليت از سوي دولت يازدهم اين شخص دستگير شد و پيگيري دولت بود و مجدانه دنبال مي‌كرد و مقامات قضايي تشكر كردند از همكاري دولت به ويژه وزارت نفت در اين خصوص براي روشن شدن و اقداماتي كه وزارت اطلاعات انجام داد، اينها روشن است و هميشه هم ما مطالبه‌گر هستيم به جاي اينكه به مباحث كوچك پرداخته شود. 

نوبخت در جمع خبرنگاران با تأكيد بر اينكه بايد به اين سؤال پاسخ داده شود كه چگونه 3ميليارد دلار از پول نفت در اختيار يك نفر قرار گرفته است، گفت: اتفاقاً ما بايد اين درخواست را داشته باشيم كه چه كاري بايد وزارت خارجه و وزارت اطلاعات انجام مي‌داده كه انجام نداده‌اند، اينها بايد حتماً روشن شود، گفته شد سؤالات كلي جواب‌هاي كلي هم دارد، بنابراين انتظارمان اين است كه همه اينها با مصداق روشن شود. مجدداً تاكيد مي‌كنم براي برخورد با اين فساد بزرگ و مبرهن بسيار مصر هستيم و ان‌شاءالله قوه قضائيه رسالت و مأموريت تاريخي خودش را در برابر ديدگان ملت كه همه منتظر هستند آن را به نحو شايسته به انجام برساند. 
     
دفاع از ستاد انتخاباتي روحاني
جلسه سخنگوي دولت در جمع خبرنگاران پارلماني حاشيه ديگري هم داشت و آن هم مربوط به ادعاي كمك ميلياردي بابك زنجاني به حساب ستاد انتخاباتي روحاني بود كه وي در اين باره گفت: انتخابات آقاي روحاني در دوره گذشته بخش مالي‌اش بسيار شفاف است و همه چيز آن روشن است البته اين موضوع را نبريم به اين سمت كه بياييم و توضيح دهيم كه اين هست يا خير، قطعاً همچين مطلبي نادرست است و ان‌شاءالله كه قوه قضائيه مشخص كند كه كدام دوره رياست جمهوري بوده و براي كدام كانديدا است، تازه اگر ادعاي او درست باشد. 
نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنيم درباره آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي ستاد روحاني نيز گفت: خود آقاي روحاني كه هنوز اعلام كانديداتوري نكرده‌اند و چطور مي‌شود كار انتخابات شروع شده باشد؟! خود آقاي واعظي هم كه نام برديد، ايشان اين حرف را تكذيب كرده‌اند. خبرنگار يكي از روزنامه‌هاي زنجيره‌هاي نيز سؤالي درباره مطرح شدن احتمال رد صلاحيت روحاني مطرح كرد كه نوبخت گفت: اين حرف حرف پوچ و بي‌ربطي است. آنقدر كار براي كشور وجود دارد و براي ثبت‌نام در اين انتخابات هم دوره معيني وجود دارد و مي‌شود تا آخرين روزش ثبت نام انجام داد منتهي الان هيچ چيزي جز خدمت و كار براي ما نيست و منتقدين هم ان‌شاءالله همراهي خواهند كرد. 
    
اطلاع ندارم
با وجود اين نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» درباره فساد 8هزار ميلياردي صندوق فرهنگيان چندان دست پر نبود و گفت: «خبر جديدي در اين باره ندارم.» 
وي ‌ افزود: اين پرونده هم توسط ضابطين قوه قضائيه در حال رسيدگي است و به صورت كامل بايد اطلاعات كامل را به قوه قضائيه بدهند و هم در قوه قضائيه در محاكم قضايي اين پرونده در حال بررسي است و اين انتظار را داريم كه بدون هيچ اغماض در جهت حفظ حقوق فرهنگيان به شدت با هركسي كه اين تخلف را انجام داده برخورد قانوني داشته باشيم و همه آنهايي كه كشف كردند فراتر از اين صحبت‌ها هم در اين پرونده و ساير پرونده‌ها اطلاع‌رساني كنند و بنده بيشتر از آن چيزي كه اكنون در حال انجام است اطلاع ندارم و حتماً اگر باشد دعوت مي‌كنيم و دولت موظف باشد اطلاع رساني كند حتماً در جلسات هر سه‌شنبه در خدمت شما هستم.»  سخنگوی دولت این نکته را روشن نکرد که چرا دولت به‌رغم ادعاي فراوان درباره پرونده بابك زنجاني، درباره فساد صندوق ذخيره فرهنگيان هيچ سخني مطرح نمي‌كند. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
1
0
سلام.
بنده خدا راست میگوید!ان شاالله ایشان هم مثل جناب کروبی در آینده نزدیک خواهند گفت که"دادند و من گرفتم و اگر باز هم بدهند من هم میگیرم".
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار