کد خبر: 831082
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
ارز كوتاه نمي‌آيد
تحركات جديد از قاچاق ارز به عراق
در حالي كه از صبح دوشنبه انتظارات كاهشي در بازار ارز افزايش يافته و همين مسئله بسياري را در موقعيت فروش قرار داده و زمينه كاهش قيمت دلار را فراهم كرده بود، ناگهان از روز گذشته ورق برگشت و جهت قيمت دلار افزايشي شد. افزايش معاملات از بعد از ظهر ديروز موجب شد تا دلار بار ديگر به كانال 3 هزار و 900 تومان بازگشته و با قيمت 3 هزار و 970 تومان به كار خود پايان دهد. 
خبرهاي رسيده از بازار ارز حاكي از آن است كه قيمت دلار پيش از ظهر ديروز براي ساعتي به كانال 4 هزار تومان رسيد و مجدداً به قيمت 3 هزار و 970 تومان برگشت،در اين ميان فعالان حاضر در بازار از خريداراني مي‌گويند كه به‌قصد سود بيشتر درحال خريد دلار هستند. افزايش قيمت دلار در بازار ارز بعد از آن شدت گرفت كه رئيس كل بانك مركزي از روند كاهشي اين ارز طي روزهاي آينده خبر داده بود ولي طبق اذعان فعالان ارزي حاضر در خيابان فردوسي طي روزهاي گذشته تقاضا براي خريد دلار افزايش يافته و همين امر تشديد تلاطم‌هاي بازار را به‌همراه داشته است. تعدادي از صراف‌هاي تهراني درباره وضعيت بازار ارز به تسنيم اين‌طور توضيح دادند كه عرضه بانك مركزي به‌صورت روزانه انجام مي‌شود ولي حجم تقاضا براي خريد ارز بالاتر از عرضه است. يكي از صراف‌ها البته بر كم شدن عرضه ارز از سوي بانك مركزي در روز سه‌شنبه اشاره مي‌كند و مي‌گويد: با توجه به سال نوي ميلادي انتظار مي‌رفت قيمت دلار تغيير كند ولي اين روزها نوسانات بيشتر از قبل شده است. 
  
افزايش قيمت ارز در عراق 
همچنين روز گذشته ارزش دلار در منطقه سليمانيه عراق و هرات افغانستان نيز بالا بود و همين موضوع نيز انتظارات معامله‌گران بازار ارز داخلي را تحت‌تأثير قرار مي‌داد. زماني كه ارزش دلار در اين مناطق جغرافيايي بالا مي‌رود، اين انتظار در بازار داخلي برجسته مي‌شود كه حجم ارز نقدي از پاساژ افشار جمع و به اين مناطق فرستاده مي‌شود. در اين شرايط، حجم ارز در بازار داخلي كم مي‌شود و معامله‌گر از تفاوت قيمت دو بازار كسب سود مي‌كند. در اين خصوص صراف‌ها و فعالان حاضر در بازار ارز يكي از دلايل تشديد تلاطم‌هاي ارزي را وجود خريداراني اعلام مي‌كنند كه به‌قصد سود بيشتر دلارهاي نقد بازار را جمع كرده و به مرز مي‌برند. اين صراف‌ها از افرادي سخن مي‌گويند كه قصد دارند دلارهاي نقدي بازار را به استان‌هاي اربيل و سليمانيه عراق ببرند تا در آنجا با قيمت بيشتري بفروشند و سود ببرند. همچنين در ايام پرتلاطم بازار ارز دستگاه‌هاي قضايي و انتظامي از دستگيري قاچاقچيان ارزي در مناطق مرزي خبر داده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار