کد خبر: 831043
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
ترخيص 7 ملي‌پوش پرسپوليس از اردوي امارات پس از انتقادهاي برانكو
تك‌جواب پاتك و دعوا همچنان ادامه دارد، نه برانكو و نه كرش، هيچ كدامشان كوتاه‌بيا هم نيستند. سرمربي پرسپوليس مصاحبه مي‌كند و سرمربي پرتغالي را از دم تيغ مي‌گذراند، آن‌سو كرش برخلاف گذشته ترجيح مي‌دهد، سكوت كند و با تصميم‌هايش به برانكو پاسخ دهد...
سعيد احمديان
تك‌جواب پاتك و دعوا همچنان ادامه دارد، نه برانكو و نه كرش، هيچ كدامشان كوتاه‌بيا هم نيستند. سرمربي پرسپوليس مصاحبه مي‌كند و سرمربي پرتغالي را از دم تيغ مي‌گذراند، آن‌سو كرش برخلاف گذشته ترجيح مي‌دهد، سكوت كند و با تصميم‌هايش به برانكو پاسخ دهد و همين مي‌شود كه ديروز عجيب‌ترين تصميم ممكن را مي‌گيرد و ملي‌پوشان پرسپوليس را در واكنش به انتقاد برانكو از اردوي تيم ملي در امارات، به ايران بازمي‌گرداند تا دعوا همچنان ادامه داشته باشد. 
مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال كه مي‌بايست، اختلافات را مديريت كند و نگذارد كار به اينجاها بكشد، خودش را كنار كشيده و واكنشي نشان نمي‌دهد تا مديريت بحران همچنان پاشنه‌آشيل فدراسيون باشد و سبب شود تا حاشيه‌ها حرف اول را در فوتبال بزند. هرچه باشد آب سرمربي تيم ملي و سرمربيان باشگاه‌ها آن‌هم به خصوص با برانكو توي يك جوي نمي‌رود و هرچند وقت يك‌بار بحراني مي‌شود، مانند امروز كه برگزاري اردوي تيم ملي در امارات بهانه‌اي شده تا دوباره حاشيه‌ها بالا بگيرد و كرش و برانكو روبه‌روي هم قرار بگيرند، طوري كه كار به جاي باريك كشيده شده و كرش يكي از شگفت‌انگيزترين تصميمات پنج‌سال حضورش را در ايران مي‌گيرد. 
    ***
بهار امسال وقتي ماندن يا رفتن كرش تبديل به علامت سؤال بزرگ فوتبال شده بود، جدي‌ترين آلترناتيو سرمربي پرتغالي براي جانشيني‌اش، برانكو ايوانكوويچ بود، سرمربي كروات پرسپوليس كه تيم ملي با هدايت وي به جام جهاني 2006 آلمان راه پيدا كرده بود و بعد از بازگشت دوباره به ايران اين‌بار روي نيمكت تيم باشگاهي پرسپوليس مي‌نشست. نتايج خوبش با پرسپوليس هم سبب شده بود كمتر مخالفي براي نشستن دوباره روي نيمكت تيم ملي داشته باشد، هرچند در نهايت كرش باز هم در ايران ماند، اما اين همان روزها بود كه يك سوءتفاهم بزرگ شكل گرفت و اين شايعه گوش به گوش چرخيد كه برانكو به دنبال نيمكت تيم ملي است تا رابطه مرد كروات و پرتغالي فوتبال كشورمان تيره شود و گروهي معتقدند جنجال‌ها و مخالفت‌هاي كرش با مجتمع پزشكي فيفا در ايران كه مديريت آن را همسر يكي از دوستان نزديك برانكو برعهده دارد هم از اين سوء‌تفاهم آب مي‌خورد. اين اختلاف در ممانعت كرش از تست دادن ملي‌پوشان پرسپوليس و بقيه تيم‌ها در ايفمارك يا همان مجتمع پزشكي فيفا در ايران بروز كرد تا نشان دهد كه برانكو و كرش چشم ديدن هم را هم ندارند. 

در ادامه هم اردوي تيم ملي در ارمنستان كه قرار بود اواخر خرداد امسال برگزار شود، پرده ديگري از اختلافات برانكو و كرش را كليد زد. برانكو در مصاحبه‌هايي عليه برگزاري اين اردو موضع گرفت و عنوان كرد: «تيمم را مي‌خواهم، براي آنها هزينه شده و نمي‌توانم در اوج بدنسازي و در روزهايي که تيم را براي يک‌سال آينده مي‌سازم، ضعف نشان بدهم و به تيم ملي بازيكن بدهم.» بازيكن ندادن پرسپوليس به تيم ملي سبب شد تا در نهايت اردوي تيم ملي در ارمنستان هم اواخر خرداد لغو شود و برخي رسانه‌ها از اين تصميم به پيروزي برانكو بر كرش تعبير كردند. فدراسيون 31 خرداد درباره برگزار نشدن اردوي ارمنستان اطلاعيه‌اي را منتشر كرد كه به نوعي برانكو را عامل لغو اردو اعلام كرد. در بخشي از اين بيانيه آمده بود: «اخيراً طي صحبت‌هاي قابل تأملي که توسط برانکو ايوانکوويچ، سرمربي محترم تيم پرسپوليس نسبت به مخالفت به اين برنامه‌هاي از پيش اعلام شده، صورت گرفت و شاهد بعضي مخالفت‌ها از طرف چند باشگاه نيز بوده‌ايم و حتي موجبات نگراني هواداران ارزنده پرسپوليس که يار هميشگي تيم ملي هستند را فراهم ساخت.» سرمربي تيم ملي فوتبال پس از اين اتفاق در مصاحبه‌اي برانکو را رهبر مخالفان خود دانست: «اگر تيم ملي موفق نشد دليلش را از ايوانکوويچ بپرسيد، او رهبر مخالفان من است.»
    ***
شش ماه بعد از آن روزها دوباره دعواي كرش و برانكو بالا گرفته است و اين‌بار هم برگزاري اردوي تيم ملي در تعطيلات نيم‌فصل در امارات بهانه شعله‌ور شدن اختلافات شده است. يك‌شنبه بود كه برانكو در مصاحبه‌اي تند از رفتن تيم ملي به امارات در حالي كه بازي تيم ملي با مراكش هم لغو شده، انتقاد كرد و به نوعي با گفتن اين جمله كه «اگر پرسپوليس در آسيا نتيجه نگيرد، كرش مقصر است!» پاسخي مشابه شش ماه قبل كرش به سرمربي تيم ملي داد. او همچنين گفت: «بازيکنان ملي‌پوش ما با يک و نيم الي دو کيلو اضافه وزن از اردوها به تيم باشگاهي برمي‌گردند؛ ملي‌پوشان ما خوب بازي نکردند و 10روز تا حد انتظار ما زمان برد تا آماده شوند، آيا نرمال است هر سه بازي يک‌ماه ليگ تعطيل شود؟؛ يكي به طور كارشناسي مرا قانع كند اين اردو آن هم بدون بازي تداركاتي عقلاني و فني است؟»

در حالي كه همه در انتظار واكنش كرش بودند، سرمربي تيم ملي ترجيح داد برخلاف چند ماه پيش كه منتقدان اردوهاي تيم ملي را در پست‌هاي فيس‌بوكي «گرگ و مار و...» مي‌خواند و مصاحبه‌هاي تندي عليه‌شان انجام مي‌داد، سكوت كند و در عمل به حملات برانكو پاسخ دهد. او ديروز در اقدامي و تلافي‌جويانه ملي‌پوشان پرسپوليسي حاضر در اردوي تيم ملي را آزاد کرد و آنها را به تهران برگرداند تا در تمرينات پرسپوليس حاضر شوند، اتفاقي كه در فوتبال ايران بي‌سابقه بود و نشان مي‌دهد كرش و برانكو قصد كوتاه آمدن ندارند، آن هم در شرايطي كه مسئولان فدراسيون به جاي حل اين اختلافات، سكوت كرده‌اند تا دود آن در چشم تيم ملي و باشگاه‌ها برود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار