کد خبر: 831009
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
دهه فجر امسال؛
مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان از راه اندازی مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم در شهرداری سمنان خبر داد.
 سمیه قاسمی گفت: واحد روابط عمومی شهرداری سمنان از اواخر تابستان به واحد روابط عمومی و امور بین الملل ارتقا یافت و فعالیت در عرصه بین‌الملل را آغاز کرد.
وی افزود: پس از حضور شهردار سمنان و تعدادی از مدیران شهری در یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم در قزوین ورایزنی های صورت گرفته با مهمانان خارجی حاضر در اجلاس سمنان به عنوان نگین جاده ابریشم به مهمانان خارجی معرفی شد.
وی اظهار کرد: چند روز پس از این اجلاس دعوتنامه‌ای از شهردار ارومچی، ایلهام صبیر دریافت کردیم و شهردار سمنان به چهارمین اجلاس همکاری و توسعه شهرهای کمربند اقتصادی جاده ابریشم دعوت شد.
 به گفته وی این سفر که تمام هزینه های آن توسط شهرداری ارومچی پرداخت شد منجر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و دوستی یا خواهر خواندگی بین شهرهای سمنان و ارومچی شد و این تفاهم‌نامه 23 سپتامبر در اجلاس عمومی و در حضور هزاران نفر به امضا رسید.
قاسمی ادامه داد:روابط بین المللی شهرداری سمنان در مهرماه هم ادامه داشت و سفیر فنلاند هری کمراینن به سمنان سفر کرد و سمنان را شهری رو به پیشرفت دانست و گفت: تلاش می کنم تا زمینه همکاری بیشتر بین سمنان و یکی از شهرهای بزرگ فنلاند را فراهم کنم.
مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: پس از حضور موفق و تاثیرگذار شهردار سمنان در ارومچی نام وی در لیست 67 شهردار برتر آسیا قرار گرفت و فاطما شاهین شهردار قاضیانتپ ترکیه وی را به پنجمین مجمع دوسالانه شهرداران آسیایی دعوت کرد که این مجمع به دلایل مشکلات امنیتی ترکیه به تعویق افتاد.
وی اضافه کرد: شهردار سمنان در اجلاس شهرداران قزوین درخواست میزبانی اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال 2019 را به پروفسور کواک رئیس سازمان شهروندان جهانی ارائه داد و پروفسور کواک 11 آبان ماه برای بررسی شرایط میزبانی به سمنان سفر کرد.
به گفته وی حضور کواک در سمنان و ملاقات با استاندار و شهردار و بازدید از شهر سمنان و جاذبه‌های تاریخی فراوان آن سبب شد وی دیدگاه خوبی به این شهر پیدا کرده و نظر مساعد خود را برای این میزبانی اعلام کند که نتیجه آن چند ماه آینده مشخص می‌شود.
قاسمی تاکید کرد: برقراری ارتباطات بین المللی سبب می شود تا شهرداری سمنان سرعت بیشتری در روند رو به رشد خود یافته و بتواند از تجربیات شهرداری های موفق دنیا در زمینه های مدیریت شهری، محیط زیست، تکنولوژی پسماند و بازیافت ، تبدیل فاضلاب به آب خام و زیرساخت‌های شهری بهره‌مند شود.
وی خاطرنشان کرد: برای برقراری ارتباط بیشتر با کشورهای مختلف و استفاده از تجربیات انها و همچنین تبادلات فرهنگی و اجتماعی و داشتن کانونی برای این فعالیت ها  به دستور شهردار سمنان و با مساعدت اعضای شورای شهر مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم در شهرداری سمنان ایجاد می شود که هم اکنون در مرحله مرمت و آماده سازی ساختمان آن در کنار ساختمان شورای شهر هستیم.
مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان تصریح کرد: در صورت اماده شدن این ساختمان، مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد و امیدواریم در این مرکز شاهد حضور مهمانان خارجی، دستگاه‌های متولی و سازمان‌های مردم‌نهاد باشیم و دریچه جدیدی برای جهانی شدن به روی شهر زیبا، تاریخی و کهن سمنان گشوده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر