کد خبر: 831005
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
مدیرکل تحقیقات و توسعه فناوری توانیر خبر داد
مدیرکل تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر گفت: متخصصان در حال ساخت نخستین توربین بادی دو مگاواتی کشور هستند.
 سیدمسعود تقوایی اظهار داشت: مراحل طراحی توربین بادی دو مگاواتی به پایان رسیده و محققان در حال ساخت توربینی هستند که قرار است اردیبهشت‌ماه سال آینده رونمایی شود.

وی افزود: در این توربین، از آخرین تکنولوژی تولید انرژی از آب استفاده شده و با سرعت‌های مختلف باد هم قابل تنظیم و انطباق است.

مدیرکل تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر با بیان اینکه هم‌اکنون تولید انرژی از سامانه‌های تجدیدناپذیر مانند باد و خورشید در کشور بسیار کم و در حد کمتر از هزار مگاوات است، افزود: استفاده از تکنولوژی‌های تولید انرژی از سامانه‌های تجدیدناپذیر مانند باد و خورشید در اولویت وزارت نیرو است.

تقوایی از تعریف 40 اولویت تحقیقاتی و پژوهشی در وزارت نیرو خبر داد و گفت: اولویت‌های تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس نیازهای هر منطقه تعریف شده که تعریف سامانه‌های حفاظت شبکه، هوشمند سازی شبکه، توربین‌های بادی و خورشیدی و استفاده از میکروسیستم ها و نانوسیستم ها در شبکه برق ازجمله این اولویت‌ها است.

مدیرکل تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر افزود: اساتید و دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد می‌توانند بر اساس این اولویت‌ها تحقیقات و پژوهش‌های خود را ارائه دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر