کد خبر: 831001
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: 101 تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی از سال گذشته تا کنون در این استان به امضا رسیده است

محمد رضا خباز در ششمین نشست بررسی اجرای تفاهم نامه های منعقد شده در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در سالن غدیر استانداری، گفت: همایش سرمایه گذاری 16 اسفند سال 94 برگزار شد که در آن روز 67 طرح به امضای بخش دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رسید.
وی خاطرنشان کرد: با سفر کاروان تدبیر و امید به سمنان در ابتدای سال 95 نیز 14 طرح سرمایه گذاری دیگر اضافه شد.
استاندار سمنان گفت: در نشست سرمایه گذاری تخصصی کشاورزی استان سمنان که در شهرستان دامغان برگزار شد، 20 تفاهم نامه سرمایه گذاری به امضا شد.
وی با بیان این که در مجموع این قراردادها پنج هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب تفاهم نامه منعقد شده است، خاطرنشان کرد: اگر 60 درصد از این مقدار در استان سمنان تا چهار ماه آینده اجرایی شود، برابر با 30 سال اعتبارات دولتی برای طرح های عمرانی استان است.
وی به روند اجرایی شدن تفاهم نامه های منعقد شده اشاره کرد و گفت: در طی یک سال، بیش از 60 درصد طرح ها به حالت عملیاتی درآمده است.
خباز با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در استفاده از توان بخش خصوصی برای تحرک اقتصادی در کشور، خاطرنشان کرد: برای خروج اقتصاد کشور از وابستگی به نفت، پویایی اقتصاد و توسعه کشور در گرو همکاری بخش خصوصی است.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه برای پیشبرد سریع اجرایی شدن طرح ها، کارکنان دستگاه اجرایی نیز با کوتاه کردن روند طولانی امور اداری، باید پیگیری لازم برای طرح ها را داشته باشند، یادآورشد: استفاده از تجربه های موفق دیگران در زمینه های تفاهم نامه های اقتصادی و در زمینه های سرمایه گذاری نقش موثری در پیشبرد اهداف این طرح ها در استان سمنان خواهد داشت.
در این جلسه، محمد همتیان معاون استانداری و جمعی از مسوولان استان سمنان حضور داشتند و درباره تعدادی از طرح های نیمه تمام، میزان پیشرفت و مشکلات طرح های واگذار شده به سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه های مختلف مباحثی مطرح شد.
از مجموع طرح های همایش سرمایه گذاری استان سمنان 15 طرح سرمایه گذاری خارجی است که تا کنون سه طرح از این طرح ها اجرایی شده است.
بیشترین میزان پیشرفت طرح های سرمایه گذاری واگذارشده به بخش خصوصی در استان سمنان، مربوط به بخش آب و فاضلاب شهری با 77 درصد و جهاد کشاورزی با 26 درصد پیشرفت بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر