کد خبر: 830964
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
رئیس پلیس راه اردبیل خبر داد
رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: براساس آمار ارائه شده از پزشکی قانونی تصادفات فوتی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اردبیل ۶ درصد کاهش یافته است.

سید حجت فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، اظهار داشت: براساس آمار ارائه شده توسط پزشکی قانونی در 9 ماهه امسال 121 نفر به علت تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 129 نفر بوده که کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات فوتی در استان اردبیل مربوطه به محور پارس‌آباد ـ سربند می‌شود، افزود: در این زمینه شاهد رشد 173 درصدی تصادفات فوتی بودیم که نیاز است اقدامات خوبی برای ایمن‌سازی این جاده انجام شود.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به اینکه متاسفانه در هفته اخیر شاهد یک تصادف شدید در محور مشگین‌شهر بودیم، گفت: در حال‌حاضر 5 کیلومتری جاده مشگین‌شهر به فخرآباد نیازمند ایمن‌سازی است چرا که در این مسیر شاهد تصادفات زیادی هستیم.

فتاحی از مسئولان حمل و نقل جاده‌ای و راهداری استان خواست در سریعترین زمان ممکن نسبت به ایمن‌‌سازی 5 کیلومتری جاده مشگین‌شهر اقدام کنند چرا که این امر در حال‌حاضر یکی از نیازهای اساسی برای کاهش تصادفات در این مسیر است.

وی اظهار کرد: عملیلات چهاربانده کردن جاده مشگین‌شهر نیز با جدیت پیگیری می‌شود که در حال‌حاضر 20 کیلومتر عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و نیاز است 5 کیلومتر باقی مانده در حوزه فخرآباد نیز چهاربانده شود تا تصادفات جاده‌ای در این منطقه کاهش یابد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل محور رضی به گرمی را نیز از پرخطرترین محورهای استان عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود برای ساماندهی این محور نیز اقدامات اساسی انجام شود تا ایمن‌سازی این محور به طور کامل و اساسی انجام شود.

فتاحی تصریح کرد: براساس آمارهای ارائه شده بیشترین تصادفات در استان اردبیل در 9 ماهه نخست سال مربوطه به روز جمعه بوده است و کم حادثه‌ترین روز نیز مربوطه به روز دوشنبه است و میانگین سنی رانندگانی که دچار تصادف شده‌اند مابین 21 الی 40 سال گزارش شده است که بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: متاسفانه 52 درصد تصادفات فوتی در مسیر بیمارستان و یا خود بیمارستان اتفاق می افتد که نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی توسط اکیپ درمانی و هلال احمر انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر