کد خبر: 830801
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
عضو فراکسیون امید مجلس:
عضو فراکسیون امید مجلس گفت:‌ قراردادهای خارجی باید به شرط ورود فناوری بسته شود و دولت حامی تولید ملی باشد.
احمد همتی درباره قرارداد ایران با خودروسازان خارجی اظهار کرد: بنده اطلاعی از محتوای این قرارداد بین ایران و شرکت خودروسازی خارجی ندارم و باید این قرارداد را بررسی کنم.

وی تصریح کرد: قراردادها باید به شرط ورود تکنولوژی کارخانه موردنظر در حوزه‌های مختلف بسته شود؛ شرایط به‌ویژه در حوزه صادرات باید مشخص باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس با تأکید بر اینکه هر قراردادی که بین ایران و کشورهای خارجی بسته می‌شود محکوم نیست، اضافه کرد: قراردادها باید در راستای ورود تکنولوژی صنعت موردنظر به داخل کشور منعقد شود.

همتی با اشاره به اینکه ممکن است شرکت خارجی تکنولوژی‌ای داشته باشد که 20 سال از تکنولوژی درونی شرکت اسکانیا در داخل کشور جلوتر باشد، تصریح کرد: ایرادی در انعقاد قرارداد به این شکل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دولت باید بداند در جریان انعقاد قراردادهای خارجی از تولید ملی حمایت کند، اضافه کرد: تولید داخلی هم در این راستا باید از خودش حمایت کند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رقابت‌پذیر شدن تولیدات داخلی با کشورهای خارجی در حوزه‌های مختلف، دولت باید در انعقاد قراردادهای خارجی با اتخاذ سیاست‌هایی مانند تزریق تکنولوژی روز که در ایران در حوزه مربوطه وجود ندارد، عمل کند.

همتی در خاتمه اظهار کرد: باید در انعقاد قراردادها، به پیشرفت و توسعه صنایع داخلی کشور توجه شود.

 گروه صنعتی «گاز» روسیه یادداشت تفاهم صادرات 900 دستگاه اتوبوس لیاز را با مقام‌های شهرداری چهار شهر ایران امضا کرد.

بر اساس اعلام این شرکت، زمان تحویل اتوبوس‌های روسی به شهرهای تبریز، کرج، ارومیه و قم سال 2017 اعلام شده است.
روز گذشته معاون نخست وزیر بلاروس نیز از برنامه این کشور برای صادرات اتوبوس برقی به ایران خبر داده بود.

 

این یادداشت تفاهم در حالی امضا شده که ایران دارای تولیدکنندگانی از برندهای معروف اتوبوس است؛ استان سمنان نیز در زمره تولیدکنندگان اتوبوس قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر