کد خبر: 830796
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان گفت: مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم با هدف بهره گیری از تجربیات شهرداری های موفق دنیا در زمینه های مدیریت شهری و محیط زیست، در شهرداری سمنان راه اندازی می شود.
 سمیه قاسمی گفت: برای برقراری ارتباط بیشتر با کشورهای مختلف، استفاده از تجربیات آنها و همچنین تبادلات فرهنگی و اجتماعی و داشتن کانونی برای این فعالیت ها به دستور شهردار سمنان و با مساعدت اعضای شورای شهر، مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم در شهرداری سمنان ایجاد می شود.
مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان تصریح کرد: در صورت آماده شدن این ساختمان، مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم در دهه مبارک فجر95 به بهره برداری می رسد و در این مرکز در آینده ای نزدیک شاهد حضور مهمانان خارجی، دستگاه های متولی و سازمان های مردم نهاد خواهیم بود.
وی افزود: روابط عمومی شهرداری سمنان در پایان تابستان 95 به واحد روابط عمومی و امور بین الملل ارتقا یافت و فعالیت در عرصه بین الملل را آغاز کرد.
وی افزود: پس از حضور شهردار سمنان و تعدادی از مدیران شهری در یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم در قزوین و رایزنی های صورت گرفته با مهمانان خارجی حاضر در اجلاس ، سمنان به عنوان نگین جاده ابریشم به مهمانان خارجی معرفی شد.
قاسمی افزود: چند روز پس از این اجلاس، دعوتنامه ای از شهردار ارومچی چین، ایلهام صبیر دریافت شد و شهردار سمنان به چهارمین اجلاس همکاری و توسعه شهرهای کمربند اقتصادی جاده ابریشم دعوت شد.
به گفته وی، این سفر که تمام هزینه های آن توسط شهرداری ارومچی پرداخت شد، به انعقاد تفاهم نامه همکاری و دوستی یا خواهرخواندگی بین شهرهای سمنان و ارومچی انجامید و این تفاهم نامه 23 سپتامبر در اجلاس عمومی به امضا رسید.
مسئول روابط عمومی شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: پس از حضور موفق شهردار سمنان در ارومچی، نام وی در فهرست 67 شهردار برترآسیا قرار گرفت و فاطما شاهین شهردار قاضیانتپ ترکیه وی را به پنجمین مجمع 2 سالانه شهرداران آسیایی دعوت کرد .
قاسمی تاکید کرد: برقراری ارتباطات بین المللی سبب می شود تا شهرداری سمنان سرعت بیشتری در روند رو به رشد خود یافته و بتواند از تجربیات شهرداری های موفق دنیا در زمینه های مدیریت شهری، محیط زیست، فناوری پسماند و بازیافت ، تبدیل فاضلاب به آب خام و زیرساخت های شهری بهره مند شود.
مجمع شهرداران جاده ابریشم به وسیله مجمع جهانی شهروندان پایه گذاری شده است که بیشتر نمایندگان آن از شهرهای در امتداد جاده ابریشم هستند.
شهرستان سمنان بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر