کد خبر: 830793
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
فرماندار:
فرماندار سمنان گفت: عملیات اصلاح هندسی و ایمن سازی تقاطع غیرهمسطح شهید شاطری، میدان معلم سابق شهر سمنان با تایید مشاور ترافیکی، تا یک ماه آینده اجرا می شود.
 سیدعباس دانایی در نشست شورای ترافیک شهرستان سمنان در سالن کنفرانس فرمانداری، گفت: با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم شهر سمنان در مدت اجرای طرح آزمایشی اصلاحات هندسی و ایمن سازی تقاطع غیر همسطح شهید شاطری، میدان معلم سابق، اولویت کاری در شورای ترافیک، حفظ جان شهروندان و ایمن سازی معابر و تسهیل رفت و آمد شهری و پیشگیری از تصادفات جرحی و فوتی است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش خودروهای شخصی در سال های گذشته در شهر و افزایش مهاجرت ها و جمعیت مرکز استان و با افزایش سفرهای درون شهری و با توجه مرکزیت این تقاطع در شریان ترافیکی شهر، این تقاطع مهم نیاز به اصلاح داشت.
فرماندار سمنان، هدف از اصلاح این تقاطع را تسهیل ترافیک و رفت و آمد شهری اعلام کرد و گفت: این طرح ترافیکی باید کارشناسی شود و مورد تایید مشاور دارای صلاحیت ترافیکی قرار بگیرد تا گره های ترافیکی رفع شود و تصادفات در این تقاطع کاهش پیدا کند.
شهردار سمنان نیز با اشاره به انجام نشدن طرح پیشنهادی مشاور در زمان افتتاح و بهره برداری از این تقاطع، گفت : برای ارتقای سمنان به شهر هوشمند و الکترونیک در حوزه مسائل ترافیک، نیاز به جلب مشارکت عمومی مردم و ارتقای فرهنگ ترافیکی است.
حسین موسوی با اشاره به اینکه رانندگان در شهر مرکز استان قوانین راهنمایی و رانندگی را به شکل مطلوبی رعایت می کنند، ادامه داد: باید فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شهری به جای سفرهای درون شهری تک نفره ارتقا یابد.
پلیس راهور استان سمنان نیز در این نشست گفت: تلاشگران راهنمایی و رانندگی در کنار مردم و با مردم به دنبال کاهش تصادفات جرحی و فوتی در کلیه معابر شهری و برون شهری هستند.
سرهنگ رحیم ساعد افزود: تقاطع غیر همسطح شهید شاطری شهر سمنان، با توجه به آمار بالای تصادفات جرحی و موارد فوتی، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است که تسهیل جریان ترافیکی و اجرای طرح اصلاح هندسی و ارتقای ایمنی این تقاطع را ضروری کرده است.
مدیر کل دفتر فنی استانداری و دبیر شورای ترافیک استان سمنان نیز در این نشست با تاکید برتهیه طرح جامع ترافیک شهر سمنان گفت: به طور کلی نگاه مسوولان باید به شهر به عنوان موجودی پویا و زنده باشد زیرا هرگونه تغییرات در مباحث شهری، تغییرات و بازتاب های جدیدی را به همراه می آورد.
قدرت الله ابک ادامه داد: در مباحث ترافیکی تعریف مسیرهای جایگزین برای رانندگان در معابری که اصلاح هندسی برای ایمن سازی آن انجام می شود و بررسی توان ظرفیت های ترافیکی مسیرهای جدید ضروری است.
در این نشست مقرر شد حداکثر تا یک ماه آینده با همکاری شهرداری و راهنمایی و رانندگی، طرح ترافیکی از سوی مشاور دارای صلاحیت ترافیکی تهیه و عملیات ایمن سازی و عمرانی اجرایی شود و تا اجرای کامل طرح اصلاح هندسی، میدان فعلی با گسترش طول شمالی وجنوبی و نصب هشدار دهنده در تقاطع غیرهمسطح شهید شاطری اجرا شود.
همچنین ساماندهی ایستگاه تاکسی های برون شهری مستقر در این تقاطع و پیگری تشکیل کمیته ایمنی راه ها برای رفع نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی برون شهری نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر