کد خبر: 830790
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع):
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با تاکید بر لزوم تقویت بیشتر جشنواره رضوی، گفت: هم اکنون بیش از 360 دستگاه و نهاد در کشور در برگزاری جشنواره رضوی همکاری و مشارکت دارند.
 سیدجواد جعفری در دیدار با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دفتر امام جمعه، با اشاره به فعالیت ها و برنامه های این بنیاد، افزود: معرفی آموزه های اهل بیت (ع) به مردم و جامعه، مهم ترین برنامه و وظیفه این بنیاد است.
وی با بیان این که امروز جشنواره های فرهنگ رضوی به صورت گسترده پوشش داده می شود و 31 استان و 77 کشور به عضو این جشنواره ها هستند، اظهار کرد: همه تلاش بنیاد این است تا آموزه‌های اهل بیت (ع) را در جامعه ترویج کند.
جعفری با اشاره به علت ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره ها، و این که این وزارتخانه با هدف ایجاد آموزه‌های اسلامی وارد شده، افزود : اکنون بیش از 360 دستگاه و نهاد به برگزاری جشنواره رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی کمک می کنند.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به راه اندازی خبرگزاری فرهنگ رضوی در کشور و افتتاح 2 نمایندگی این خبرگزاری در استانهای فارس و سمنان، خاطرنشان کرد : راه اندازی این خبرگزاری از دیگر از وظایف بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) بوده است.
مدیرعامل خبرگزاری فرهنگ رضوی کشور، گفت : این خبرگزاری با هدف گسترش معارف رضوی در قالب‌های جدید راه اندازی شده است.
سید جلال فیاضی، رویکرد اصلی این خبرگزاری را طرح معارف رضوی متناسب با نیازهای امروز جامعه ذکر و اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه زیارت، فرهنگ رضوی، تحولات و رویدادهای فرهنگی درباره حضرت امام رضا (ع) از دیگر رویکردهاست.
وی با اشاره به انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گفت: ترویج سیره و فرهنگ رضوی از ضروریات جامعه امروزی است و باید به این موضوع مهم توجه ویژه شود.
فیاضی با بیان این که خبرگزاری فرهنگ رضوی، خبرگزاری تخصصی در حوزه فرهنگ و سیره و اندیشه امام رضا(ع) است که به منظور توسعه نشر و اندیشه رضوی در جامعه و پوشش خبری در این زمینه راه اندازی شده، اضافه کرد: این خبرگزاری از مرداد 95 راه اندازی و اولین نمایندگی آن در استان فارس افتتاح شد واکنون روزانه دست‌کم30 خبر در حوزه فرهنگ رضوی در این خبرگزاری انتشار می یابد.
وی، با تاکید بر این که تا پایان امسال هشت نمایندگی دیگر این خبرگزاری در استان‌ها افتتاح خواهد شد، گفت : تا پایان خرداد 96، دفتر نمایندگی این خبرگزاری در بقیه استان ها هم راه اندازی می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان این که قرار گرفتن سمنان در بین 2استان خراسان رضوی و قم، یک ویژگی بزرگ و فرصت مهم است، گفت: وجود بقاع متبرکه به ویژه مرقد مطهر و مبارک برادر امام رضا (ع) حضرت یحیی بن موسی الکاظم(ع) و قرار گرفتن در بین الحرمین از ویژگی های ممتاز و منحصر به فرد استان سمنان است.
محمدرضا سوقندی با اشاره به پیوند تاریخی سمنان با خراسان رضوی و اینکه مشهد یک شهر نیست، بلکه پایتخت معنوی ایران و ایرانی ها است، بیان داشت : پیوندهای فرهنگی این استان با مشهد مقدس بسیار است و باید تقویت و معرفی شود.
 در این دیدار جمعی از مسوولان فرهنگی، هنری، اجرایی و اعضای شورای هماهنگی فرهنگ رضوی حضور داشتند.
استان سمنان دارای 12 خبرگزاری، یک روزنامه، ١٠ هفته نامه، پنج دوهفته نامه، 6 ماهنامه، ١٦ فصلنامه، ١٠ دوفصلنامه، یک فصلنامه (لوح فشرده) و ٩ مجوز پایگاه خبری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر