کد خبر: 830698
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
دبیر شورای شهر اردبیل:
دبیر شورای شهر اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی 10 درصدی پس از گذشت یک سوم از زمان قرارداد در پل قدس توجیه علمی ندارد و قابل قبول نیست به طوری که ضعف مدیریت پروژه در اجرای پل قدس مشهود است.
ناصر ناطق درآبادی در گفت‌و گو با خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اظهار کرد: قرارداد بین شهرداری و شرکت مجری پل قدس از همان ابتدا مشکل داشت که بنده از همان ابتدای ورود به قرارداد مخالفت خود را با نوع قرارداد اعلام کرده‌ام و معتقدم که ورود به پروژه با تسهیلات و وام بانکی اشتباه و ریسک بزرگی است.

وی تصریح کرد: شهرداری با وجود بحران مالی توانایی بازپرداخت مبلغ 12 میلیارد تومان وام بانکی را بعد از یک سال ندارد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر اردبیل همچنین پرداخت نیمی از مبلغ قرارداد پروژه پل قدس را از طریق واگذاری املاک شهر به شرکت زیرمجموعه بانک شهر را به قیمت کارشناسی دادن نوعی امتیاز به شرکت مربوطه دانست و گفت: بنده با چنین قراردادی مخالف بوده‌ام و آن را به نفع شهر و شهروندان نمی‌دانم.

ناطق درآبادی افزود: شهرداری در آینده‌ای نه چندان دور با چنین قراردادی با بحران و چالش مواجه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب پل داروپخش و مشکلات موجود در آن بیان کرد: با وجود اینکه بنده در زمان تصویب پل داروپخش در شورا حضور نداشتم ولی بر خود وظیفه می‌دانم که بر عملکردها نظارت داشته باشم.

ناطق درآبادی اضافه کرد: پل داروپخش قرار بود در مدت 15 ماه به اتمام برسد که متأسفانه پس از گذشت سه سال پیشرفت 47 درصدی اعلام شده که به هیچ وجه قابل قبول نیست و با وضع موجود پروژه‌ها نمی‌توان جوابگوی مطالبات مردم بوده و مسؤولان مربوطه باید به مردم جوابگو باشند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب تقاطع نیار ادامه داد: احداث تقاطع نیار با وجود ردیف اعتباری 300 میلیون تومان در بودجه سال 95 از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار نبوده که باز هم دلیل اصلی آن رعایت نکردن اصول حاکم بر مدیریت پروژه از زمان طراحی و اجراست.

ناطق درآبادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پروژه‌ای که مطابق زمانبندی پیش نمی‌رود یا مشکل فنی و اجرایی دارد و یا مشکل مدیریتی که متأسفانه بعضی‌ها هنوز نمی‌خواهند اشتباهات خود در این پروژه را قبول کنند.

وی همچنین با اشاره به بودجه 400 میلیون تومانی پارک نیار تصریح کرد: دو سال است که برای احداث پارک نیار ردیف اعتباری جداگانه‌ای تصویب شده که متأسفانه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و گویا مسؤولان مربوطه در شهرداری تمایلی به ایجاد این پارک ندارند.

ناطق درآبادی گفت: مشکلات عدم توسعه و بهبود وضعیت نیار مشکلات بدنه تصمیم‌گیری نیست بلکه مشکل در بدنه اجرایی است که تمایلی برای ورود به این امر ندارند.

وی در ادامه افزود: احداث پارک بانوان مطالبه به حق جامعه بانوان بود که برای مطالعه و احداث آن ردیف اعتباری ویژه‌ای در برنامه و بودجه در نظر گرفته شد که متأسفانه اصلاً به این بحث ورود نشده که لازم است مجموعه اجرایی در شهرداری توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

دبیر شورای شهر بیان کرد: مطالعات طرح جامع شهرداری الکترونیک و تجهیز و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک از ضرورت‌های توسعه پایدار شهری و نیاز اصلی بهبود خدمات‌رسانی و مباحث کنترل و هدایت ترافیک شهری است.

ناطق درآبادی اضافه کرد: بر همین اساس در بودجه سال 95 ردیف اعتباری خاصی در نظر گرفته شده که متأسفانه تا به امروز شاهد عملکرد مناسبی در این زمینه نبوده‌ایم.

عضو کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر ادامه داد: برای سفال‌کاری و کاشی‌کاری پل‌های غیرهمسطح گلمغان، پل ارجستان و پل رضوان در راستای برنامه‌های زیباسازی و همچنین احداث پارک کودک بهشت زهرا اعتبار خاصی در برنامه 95 نظر گرفته شده بود که متأسفانه هیچ‌گونه پیشرفتی در این زمینه شاهد نبوده‌ایم.

وی گفت: لازم است شهرداری و مسؤولان امر توجه ویژه‌ای را به این امر داشته باشند.

ناطق درآبادی همچنین وضعیت نامناسب معابر مناطق گلمغان، نیار، شیخ کلخوران، اسلام‌آباد، ملایوسف، بهشت زهرا و شهرک‌های تازه تأسیس را یادآور شده و خواستار بهسازی وضعیت معابر این مناطق شد.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت نامناسب المان و مبلمان شهری به ویژه در مناطق حاشیه و شهرک‌های تازه تأسیس شهر افزود: توجه به المان و مبلمان شهری نباید معطوف به منطقه خاصی از شهر باشد بلکه منابع، تجهیزات و امکانات شهری باید با عدالت توزیع و تخصیص یابد.

ناطق درآبادی با اشاره به وضعیت المان میدان وحدت خواستار تسریع و پیشرفت در اجرای این فضاهای شهری پروژه شد و از سیمای نامناسب ورودی شهر انتقاد کرد و ادامه داد: به هیچ وجه وضعیت ورودی‌های شهر در شأن و منزلت شهر اردبیل نیست و نیاز به اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داریم.

دبیر شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بنده در زمان ورودم به شورا نیز سردرگمی در المان و مبلمان شهری و زیباسازی شهری را جز مشکلات اساسی شهر اردبیل مطرح کردم و باز هم تاکید دارم که اردبیل از نبود طرح جامع و مدون مبلمان و المان شهری و طرح جامع سیما و منظر شهری رنج می‌برد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که طرح‌های جامع و مدون زیباسازی در کنار طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به عنوان پیوستار اصلی وجود نداشته باشد همچنان با سردرگمی و از هم گسیختگی در فضاهای شهری مواجه می‌شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر