کد خبر: 830562
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
رئیس اداره اوقاف دامغان:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: خاطرات، اشعار و دست‌نوشته‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمسیح شاهچراغی جمع‌آوری شده است.
حجت‌الاسلام مرتضی میرکو با اشاره به برگزاری نشست اعضای ستاد بزرگداشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمسیح شاهچراغی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون چندین جلسه در خصوص نحوه برگزاری و برنامه‌ریزی برای اجرای این آیین بزرگداشت برگزار و تقسیم وظایف انجام و برخی کارها به دانشگاه و برخی به حوزه علمیه دامغان واگذار شده است.
وی افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمسیح شاهچراغی فردی مردم‌دار، انقلابی و دستگیر فقرا بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان اظهار داشت: جلساتی با بازاریان و جمعی از شاگردان آن مرحوم در حوزه‌های علمیه برگزار و خاطرات، اشعار و دست‌نوشته‌های ایشان جمع‌آوری شده است.
میرکو با اشاره به اینکه مقرر شده این یادواره و بزرگداشت با مدیریت امام جمعه و فرماندار دامغان پیگیری و انجام شود، بیان داشت: مبنا بر این است که هر سال یکی از شخصیت‌های علمی و مذهبی دارالمؤمنین به نسل جوان معرفی شود.
وی تصریح کرد: تجلیل از علما و بزرگان در واقع تجلیل از مقام انبیا و پیامبران الهی است و در نظر داریم در سال‌های آینده، مراسم بزرگداشتی نیز برای آیت‌الله خدایی، آیت‌الله خیری، میرزاآقابزرگ ترابی و دیگر شخصیت‌های برجسته دامغان برگزار کنیم.
 عالم و زاهد وارسته حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیدمسیح شاهچراغی از علمای برجسته شهرستان دامغان و پدر شهید سیدحسن شاهچراغی نماینده مردم دامغان در دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی و سرپرست مؤسسه کیهان، عصر 24 دی‌ماه سال 1391 در سن 89 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیدار حضرت حق جل و علا شتافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار