کد خبر: 830558
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
مدیرکل اوقاف استان سمنان خبرداد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان،با اظهار خرسندی از حدودا 9برابر شدن روند ایجاد موقوفات جدید در این استان در بازه زمانی 91 تا 95 خواستار ایجاد وقف‌های جدید با موضوعات علمی و پژوهشی در این استان شد.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی به عملکرد این دستگاه اجرایی در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: در قالب طرح آرامش بهاری، 62 هزار نفر در سال گذشته در مراکز جوار بقتع متبرکه این استان اسکان یافت.
وی ادامه داد: سوگواره یاس نبوی، نشاط بهاری، ضیافت الهی، سفره‌های آسمانی و بصیرت عاشورایی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی این اداره کل در سال‌جاری بوده است.
وی به طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: بیش از دو برابر سهمیه طرح حافظان قرآن در استان سمنان، به دوستداران فرهنگ وحیانی در این استان آموزش داده شده است.
حجت الاسلام واحدی بیان کرد: 8000 سهمیه آموزش در این طرح به استان سمنان واگذار و بیش از دو برابر این سهمیه در سطح استان آموزش داده شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه به طرح میقات‌الرضا (ع) اشاره کرد و افزود: این طرح در 42 بقعه متبرکه استان انجام می‌شود که طی اجرای آن در طول پنج سال، برای دو هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.
واحدی خواستار اختصاص مکان دولتی برای ارائه خدمت شد و افزود: یکی از دغدغه‌های کارکنان و خدمت‌گزاران این اداره کل، اجاره این اماکن است که انتظار می‌رود مانند سایر ارگان‌های ساختمان دولتی در اختیار اوقاف قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تحولاتی در استان سمنان باهدف ایجاد وقف‌های جدید با موضوعات علمی و پژوهشی در جریان است تصریح کرد: اگر فرهنگ‌سازی وقف را از مدارس آغاز کنیم، این فرهنگ به‌سرعت در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بر لزوم افزایش فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای تاکید کرد و افزود: از ابتدای انقلاب تا سال 91 سالانه بین پنج تا 15 وقف جدید در استان داشتیم؛ در حالی که در سال‌های گذشته و هم‌اکنون حدود 100 تا 120 مورد وقف جدید هر سال ایجاد می‌شود و رشدی که اتفاق افتاده، ناشی از اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار