کد خبر: 830371
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
سفراي آلمان، روماني، ‌اكوادور و مغرب استوارنامه خود را تقديم رئيس‌جمهور كردند
سفراي جديد آلمان، روماني، مغرب و اكوادور روز گذشته استوارنامه خود را تقديم رئيس‌جمهور كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رئيس‌جمهور هنگام دريافت استوارنامه سفير جديد آلمان در تهران گفت: آلمان همواره براي ما كشوري با روابط خوب سنتي در اروپا تعريف شده است و تهران از گسترش و تعميق بيش از پيش روابط با برلين، استقبال مي‌كند. 

رئيس‌جمهوري با اشاره به نقش مثبت آلمان در مذاكرات هسته‌اي و تأكيد بر ضرورت تداوم اين نقش در اجراي دقيق و كامل برجام، اظهارداشت: سطح همكاري‌هاي ايران و آلمان بعد از برجام و حذف موانع، رو به گسترش بوده و براي ايجاد شتاب در اين همكاري‌ها و برداشتن گام‌هاي بلندتر تا رسيدن به نقطه آيده‌آل، بايد روابط در بخش‌هاي بيمه‌اي و بانكي تسريع و تسهيل شود. 
دكتر روحاني در ادامه به موضوع تروريسم و خطرات آن براي همه كشورهاي جهان اشاره كرد و افزود: حفظ ثبات و امنيت منطقه و مبارزه با تروريسم نه تنها براي كشورهاي منطقه بلكه براي همه جهان مهم است و بايد در اين عرصه همه كشورها با يكديگر همكاري كنند. 

«ميكائيل كلور برشتولد» سفير جديد آلمان در تهران نيز با تقديم استوارنامه خود به دكتر روحاني، تأكيد كرد كه برلين مصمم است سطح همكاري‌هاي خود را با تهران در همه حوزه‌ها، به‌ويژه در حوزه فناوري‌هاي نوين ارتقا دهد. 
‌   
مانعي در مسير تقويت همكاري  تهران- بخارست نيست
همچنين روحاني پس از دريافت استوار‌نامه سفير جديد روماني در تهران گفت: جمهوري اسلامي ايران و روماني ظرفيت‌هاي زيادي براي تقويت همكاري‌هاي مشترك دارند كه بايد از اين فرصت‌ها استفاده كرد. 
دكتر روحاني با اشاره به قراردادهاي مهم ميان ايران و كشورهاي اروپايي كه بسياري از آنها اجرايي و شماري نيز در مرحله انعقاد است، گفت: روماني نيز مي‌تواند با تقويت همكاري‌هاي بانكي و بيمه‌اي از فرصت‌هاي پسابرجام بهره بگيرد.

 رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه هيچ مانعي در مسير تقويت همكاري‌هاي تهران – بخارست نيست، گفت: ضروري است كه همكاري‌هاي دو كشور نه تنها در حوزه‌هاي سياسي و اقتصادي بلكه در حوزه‌هاي فرهنگي، علمي و تحقيقاتي و دانشگاهي نيز بيش از پيش گسترش يابد.  «ادريان كوزياسكي» سفير جديد روماني در تهران نيز ضمن تقديم استوارنامه خود به رئيس‌جمهوري، تاكيد كرد كه بخارست مصمم است روابط خود را با تهران در همه حوزه‌هاي مورد علاقه بيش از پيش ارتقا بخشد. 
‌  
مداخله قدرت‌هاي بزرگ، عامل بي‌ثباتي در جهان
علاوه بر اين رئيس‌جمهور پس از دريافت استوارنامه «خرمن اورتگا آلميدا» سفير جديد اكوادور در تهران، با اشاره به اينكه ايران و اكوادور نقطه نظرات مشتركي در بسياري از مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي با هم داشته و ديدگاه دو كشور در زمينه ريشه معضلات و مشكلات جهاني مشابه است، گفت: مداخله قدرت‌هاي بزرگ و رويكرد يكجانبه‌گرايي از عوامل اصلي بي‌ثباتي در مناطق مختلف جهان است. 
دكتر روحاني با تأكيد بر ضرورت توسعه روابط جنوب – جنوب و فعال‌تر كردن سازمان‌هاي بزرگي مانند جنبش عدم تعهد، خاطر نشان كرد: ايران و اكوادور بايد در راستاي توسعه تقويت و تحكيم روابط و همكاري‌هاي تجاري، اقتصادي، فرهنگي و علمي في ما بين، تلاش كنند.  رئيس‌جمهوري همچنين عنوان كرد كه جمهوري اسلامي ايران هيچ مانعي در توسعه روابط خود با اكوادور قايل نيست. 
«خرمن اورتگا آلميدا» سفير جديد اكوادور نيز در اين ديدار ضمن تقديم استوارنامه خود به رئيس‌جمهوري كشورمان، گفت: روابط ايران و اكوادور همواره روابطي دوستانه و رو به گسترش بوده و خواهد بود. 

روحاني همچنين هنگام دريافت استوارنامه «حسن حامي» سفير جديد مغرب در تهران، اظهار داشت: روابط تهران – رباط رو به گسترش و در مسير توسعه قرار دارد.  رئيس‌جمهوري توسعه روابط تجاري، اقتصادي و سياسي ايران و مغرب را به نفع دو ملت و منطقه دانست و خاطرنشان كرد: بايد از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي موجود در راستاي توسعه و تقويت مناسبات و همكاري‌هاي في‌مابين استفاده كنيم. 

دكتر روحاني افزود: ايران و مغرب علاوه بر روابط تجاري و اقتصادي مي‌توانند در ديگر بخش‌ها از جمله مناسبات فرهنگي و علمي روابط خوبي با هم داشته باشند. 
رئيس‌جمهوري با اشاره به ضرورت توسعه رايزني‌ها و مشاركت بيشتر ايران و مغرب براي حل و فصل مسائل، به‌خصوص موضوعات مربوط به منطقه شمال آفريقا اظهار اميدواري كرد با كمك و همكاري همه كشورهاي منطقه به‌ويژه ايران و مغرب، شاهد ثبات و امنيت در كشورهاي مسلمان باشيم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار