کد خبر: 830316
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: بهترین راه حل برای ریشه‌کنی و جلوگیری از اعتیاد استفاده از ظرفیت های مردمی برای مبارزه با موادمخدر است.
 محمدرضا خباز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: هر زمان که مردم وارد صحنه شدند و مقابل با معضلی مردمی شد، آن مشکل به بهترین نحو ممکن حل شده است.
وی ادامه داد: بسیاری از مردم به همکاری با دستگاه های اجرایی برای جلوگیری و پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد علاقه مند هستند، باید از آن ها حمایت شود و در صورت نیاز به آن ها آموزش های لازم داده شود.
وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی نیز برجسته ترین راهبرد مردمی کردن آن است، افزود: در آسیب های اجتماعی نیز لبه تیز تیغ خود مردم قرار دارند و باید با استفاده از خود آن ها برای مبارزه با آن معضل گام برداشت.
خباز اضافه کرد: از بین پنج آسیب اصلی شناخته شده در ایران، اعتیاد و طلاق آسیب های اول و دوم هستند و باید این معضل جدی تلقی شود و برای مبارزه، جلوگیری از اعتیاد و همچنین جلوگیری از بازگشت افراد بهبودیافته به اعتیاد، اقدام های مناسبی انجام شود.
استاندار سمنان بیان داشت: قدم بعد از ترک اعتیاد، ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد است، باید زمینه مناسب برای بازگشت این افراد به خانواده هایشان فراهم باشم، زیرا در صورت حمایت نشدن این افراد، دوباره به سمت اعتیاد بازمی گردند.
وی گفت: در قانون، از معتاد به عنوان بیمار یاد شده است و این بیماری انواع مختلفی دارد و اگر به این موضوع مهم توجه نشود، این بیماری گسترش پیدا می کند، زیرا معتادان دوست دارند افراد بیشتری را به این بیماری مبتلا کنند.
وی درباره وجود برخی فضاهای نامناسب شهری و حضور افراد معتاد در این فضاها در شهرهای استان سمنان گفت: دستگاه های اجرایی متولی این بناها در صورت توان، باید این فضاها را به محلی مناسب تبدیل کنند و در غیر این صورت، باید این فضاها تخریب شود.
وی تصریح کرد: این فضاهای مخروبه به محلی امن برای حضور معتادان تبدیل شده و محلی ناامن برای زندگی دیگر افراد به وجود آورده است و مردم عادی در آن محل ها احساس امنیت نمی کنند.
خباز افزود: مسوولان در این راه وظیفه مهمی بر عهده دارند و در ابتدا باید از کارکنان در مقابل مواد مخدر حراست کنند، زیرا اگر در اداره ای فرد معتادی وجود داشته باشد، تاثیرات بسیار منفی از این فرد در جامعه به وجود می آید.
استاندار سمنان تاکید کرد: مدیران کل به دستگاه های زیر مجموعه خود باید نظارت کافی داشته باشند تا محیط های اداری از این آسیب در امان بماند و کارکنان نیز با سلامت کامل به مردم خدمت رسانی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در این نشست گفت: مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد امری بسیار درست است، اما این موضوع به معنای فعالیت نکردن مسوولان نیست.
محمود قنبری افزود: در ابتدا باید مسوولان وظیفه خود را انجام دهند و در این حوزه اطلاع رسانی کنند و از کارکنان خود در مقابل اعتیاد به مواد مخدر محافظت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشترین شهید را برای مبارزه با مواد مخدر تقدیم جامعه کرده است، ادامه داد: باید اهمیت این موضوع به خوبی برای مردم تبیین شود و مسوولان وظیفه دارند تا مردم را برای مبارزه به صحنه بیاورند.
در این نشست مهدی زندیه وکیلی، معاون عمرانی استانداری سمنان، فرماندارهای شهرهای مختلف استان سمنان و مسوولان استانی حضور داشتند و درباره راهکار های مبارزه با مواد مخدر، تخریب مناطق امن شهری برای معتادان و ایجاد کمپ برای ترک اعتیاد، بحث و تبادل نظر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار