کد خبر: 830315
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
مدیرکل انتقال خون استان:
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: اهدای خون از مهرماه 95 با اجرای طرح خونگیری تنها از اهداکنندگان مستمر، 10 درصد در استان کاهش یافت.
مجید حسینی افزود: براساس برنامه های جامع اداره کل انتقال خون استان سمنان به منظور افزایش کیفیت بخشی خون های اهدایی، از اول مهرماه سال 95 دریافت خون در مراکز خونگیری استان سمنان، تنها از خون دهندگان مستمر انجام می شود.
وی با بیان اینکه استان سمنان براساس جمعیت، در میزان اهداکننده خون در کشور جایگاه نخست را دارد، ادامه داد: ماهانه به ازای هر هزار نفر جمعیت، 54 نفر در استان سمنان خون اهدا می کنند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان ادامه داد: بیش از50 درصد از فرآوری های خونی استان سمنان براساس برآوردهای منطقه ای به استان تهران ارسال می شود.
وی اضافه کرد: براساس برنامه های جامع سازمان انتقال خون، استان سمنان به همراه استان های تهران، قزوین، البرز و مرکزی در منطقه یک ادارات کل پایگاه های خون قرار دارد و با این تقسیم بندی های جدید، تبادل نظرات علمی و تسریع در انتقال خون به سایر استانها افزایش می یابد.
حسینی گفت: از نیمه دوم سال 95 در مرکز اهدای جامع امام رضا(ع) شهرستان سمنان اهدای پلاکت و سلول های بنیادین انجام می شود که در تسریع روند درمانی در استان سمنان، این مرکز نقش اساسی دارد.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان افزود: بیمارستان کوثرسمنان به دلیل انجام جراحی قلب باز، بیشترین مصرف خون را در بین مراکز درمانی استان سمنان دارد.
93 درصد از اهدا کنندگان خون استان سمنان را مردان و هفت درصد را زنان تشکیل می دهند.
در سال گذشته بیش از 43 هزار نفر به پایگاه های اهدای خون استان سمنان مراجعه کردند که از این تعداد، بیش از 36 هزار واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.
سالانه بیش از 17 هزار واحد خونی در 9 مرکز درمانی در بیمارستان های استان سمنان توزیع می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر