کد خبر: 830261
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
در پارلمان محلی اردبیل رخ داد
جلسه رسمی شورای شهر اردبیل بار دیگر همراه با تنش و بگومگوهای اعضای شورای شهر و درگیری‌های لفظی بود که این بار نیز این صحبت‌ها حاشیه‌هایی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در جلسه رسمی شورای شهر در حالی به دلیل مشکل معارض، جابه‌جایی زمین چمن مصنوعی محله پارک زرناس اردبیل مطرح شد که تعدادی از اعضای شورای شهر این جابه‌جایی را به دلیل اشتباهات شهرداری در واگذاری زمین اقدامی نامناسب و غیرقانونی اعلام کرده اما تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر با این کار به دلیل مطابقت زمین واگذار شده به سرمایه‌گذار پروژه موافقت کردند.

در این جلسه سخنگوی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه تنها راه حل توسعه استان اردبیل حمایت از سرمایه‌گذاران است، اظهار کرد: ما در کنار حمایت باید حتی به سرمایه‌گذاران باج بدهیم.

علی هدایتی با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت‌ها و توجیه نداشتن برخی سرمایه‌گذاری‌ها به مرور زمان با تأخیر و تعلل انجام سرمایه‌گذاری با رغبت و انگیزه فعالان این عرصه مواجه نمی‌شود، تصریح کرد: ما باید در مسیری حرکت کنیم تا با از دست رفتن زمان و فرصت سرمایه‌گذار را در تنگنا و تعدد مشکلات قرار ندهیم.

بعد از بحث و بررسی‌های مختلف و با هدف احداث زمین فوتبال در قالب چمن مصنوعی، اعضای شورای شهر با واگذاری آن به بخش خصوصی با عقد قرارداد به شکل بی.او.تی موافقت کردند.

 

واگذاری آمبولانس اسقاطی به شهرداری هیر از سوی شهرداری اردبیل

اما اعضای شورای شهر با واگذاری آمبولانس فرسوده و اسقاطی به ارزش کمتر از 3.5 میلیون تومان به شهرداری هیر موافقت کردند که یکی از اعضای شورای شهر بیان کرد: این آمبولانس نه تنها غیر قابل استفاده است، بلکه در تازه میدان آن را یک میلیون تومان نیز نمی‌خرند.

سالار شاکر به اسقاطی بودن این آمبولانس با مدل سال 82 اشاره کرد و گفت: با واگذاری این آمبولانس به شکل هبه موافق هستیم.

 

جنجال در واگذاری زمین به انجمن خیرین مسکن‌ساز اردبیل

اما اوج هیجان، دعوا و درگیری‌های لفظی تعدادی از اعضای شورای شهر با مطرح شدن نامه شهردار در واگذاری دو قطعه زمین از شهرک الهیه به انجمن خیرین مسکن‌ساز بود که طرح‌ این موضوع تنش‌هایی را به همراه داشت.

سالار شاکر که از اعضای شورای شهر و رئیس هیأت مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز استان اردبیل است به فعالیت این انجمن از سال 89 اشاره کرد و افزود: ما تاکنون 205 واحد مسکن احداث و تحویل افراد بی‌بضاعت در نمین و چند نقطه اردبیل دادیم به طوری که 164 واحد در نمین و 36 واحد در اردبیل تحویل داده و در تأمین هزینه رهن مسکن 30 مورد از محرومان انجمن خیرین ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه واگذاری این دو قطعه زمین در شهرک الهیه در بدترین شرایط رکود مسکن می‌تواند گره‌گشا باشد، بیان کرد: با مطرح شدن این موضوع امیدواریم اعضای شورای شهر به واگذاری این دو قطعه رأی بدهند.

اما در این بین تعدادی از اعضای شورای شهر این واگذاری‌ها را نوعی بی‌عدالتی و بی‌توجهی به سایر مؤسسات خیریه اعلام کرده و خواستار رد چنین پیشنهاداتی شدند که تعدادی از اعضای شورای شهر نیز دلیل مخالفت خود را مشخص نبودن قیمت زمین‌های واگذار شده اعلام کردند.

لیلا تقوی از اعضای شورای شهر که نایب رئیسی پارلمان محلی اردبیل را نیز بر عهده دارد، ضرورت ساماندهی انجمن‌های خیریه و واگذاری عادلانه کمک‌ها و صندوق‌ها را به این مؤسسات یادآور شد و اضافه کرد: برخی از افراد سعی می‌کنند از قبل فعالیت این انجمن‌ها به نفع خود و برخی از مقاصد تبلیغاتی خود استفاده کنند در حالی که انجمن‌ها و مؤسسات خیریه مختلف در نوبت استفاده از کمک‌ها و خدمات شهرداری و شورای شهر هستند که ما باید به خواسته‌های آنها پاسخ دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر