کد خبر: 830189
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور:
مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، برنامه های حمایتی، تشویق همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون را از برنامه های این مرکز اعلام کرد و گفت: امسال 37 هزار نفر از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون تحت پوشش این مرکز در کشور تجلیل می شوند.
حجت الاسلام صادق جباری در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون استان در پردیس شهید رجائی سمنان  خدمت به خانواده های طلاب و روحانیون را از وظایف این مرکز اعلام کرد.
وی اظهار داشت : به همین منظور و برای افزایش تعالی تحصیلی و خانواده این قشر از جامعه به عنوان یک خانواده الگو محور و سبک زندگی اسلامی، برنامه تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی در دستور کار برنامه های این مرکز قرار گرفت و امسال نیز چهارمین دور آن در حال برگزاری است.
وی با بیان این که در سال اول اجرای این برنامه از پنج هزار نفر از همسر و فرزندان ممتاز طلاب و روحانیون کشور تجلیل شدند، خاطرنشان کرد : در سال دوم 12 هزار نفر و سال سوم 25 هزار و 500 نفر تجلیل شدند.
جباری با بیان این که در برنامه امسال که بخشی از آن انجام و تعدادی نیز در حال اجراست، همسر و فرزندان ممتاز سال تحصیلی 93-94 مورد تجلیل قرار می گیرند، گفت: در مجموع امسال 37 هزار نفر از کسانی که در مقاطع مختلف تحصیلی سال قبل رتبه و معدل ممتاز کسب کردند، تقدیر می شوند.
وی این تعداد آمار شاگردان ممتاز تحصیلی فرزندان و همسران طلاب و روحانیون در مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور را دور از انتظار دانست و اضافه کرد: با توجه به محدودیت اعتباری و بودجه ای که داریم امسال مجبور شدیم تا سطح معدل ها را در مقاطع مختلف تحصیلی افزایش دهیم تا تعداد تجلیل از شاگردان ممتاز تحصیلی در این برنامه ها کاهش یابد و بتوانیم سقف هزینه عملکردی را مدیریت کنیم،در غیر این صورت این تعداد امسال به بیش از 76 هزار نفر می رسید.
مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، گفت: مطمئن باشید افراد تشویق شده، آینده ای درخشان تر، بینشی بالاتر و پیشرفت علمی مناسب تری خواهند داشت.
جباری همچنین از تهیه امکانات ورزشی و حمایت های مالی برای پرداختن به فعالیت های ورزشی طلاب و خانواده های آنها خبر داد و گفت: با فراهم شدن امکانات و حمایت مالی، شرایط برای پرداختن طلاب به هریک از رشته های ورزشی مورد علاقه آنها فراهم شده است.
وی ادامه داد : هم اکنون به هر فرد از خانواده طلاب و روحانیون زیر پوشش این مرکز که در برنامه ها و رشته های ورزشی شرکت کند، سالانه درصدی از هزینه به میزان 120 هزار تومان پرداخت می شود.
جباری تاکید کرد : علاوه بر این آموزش مهارت های زندگی در زمینه های مختلف و همچنین آموزش های فنی و حرفه ای و قرآنی نیز به این خانواده ها ارائه می شود که برای ایجاد شور و نشاط در خانواده های طلاب در نظر گرفته شده است.
مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، پشتیبانی،کمک و حمایت های معیشتی به طلاب و روحانیون غیر شاغل، طلاب ایرانی و غیر ایرانی، شیعه و سنی، برادر و خواهر را از مهم ترین برنامه این مرکز دانست و گفت: این مرکز به دنبال خدمت برای فراهم شدن معیشت و سلامت و نشاط خانواده های طلاب حوزه های علمیه است.
 هم اکنون حدود 190 هزار نفر از طلاب و روحانیون زیر پوشش این مرکز هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر