کد خبر: 830046
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: وقوع زلزله در روستای نردین این شهرستان، به آثار تاریخی این منطقه آسیبی وارد نکرده است.
سیدمحمدصادق رضویان افزود: اگرچه این زلزله به بخشی از واحدهای مسکونی روستای نردین، خسارت وارد کرده است، اما 2 اثر مهم تاریخی این منطقه که ثبت شده در فهرست آثار ملی است، دچار حادثه نشدند.
وی گفت: این آثار شامل «تپه داش خانه» به شماره ثبت 22162 و «قلعه کهنه نردین» به شماره ثبت 21418 هر 2 از یادگاران قرون میانه اسلامی هستند که پس از بازدید میدانی از منطقه مشخص شد، بر اثر وقوع زلزله دچار خسارت و آسیب نشده اند.
سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: شهرستان میامی 51 اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی دارد.
روستای نردین در 110 کیلومتری شمال شهرستان میامی واقع شده است.
شهرستان میامی، شرقی ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است، این شهرستان از شمال به استان‌های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود ارتباط دارد.
زلزله‌ای به بزرگی 4.9 درجه مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بامداد چهارشنبه هشتم دی 95 در روستای نردین در بخش کالپوش شهرستان میامی به وقوع پیوست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر