کد خبر: 830045
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: از مجموع 160 روستای برخوردار از اینترنت پرسرعت استان، 65 روستا متعلق به شاهرود و میامی است.
  سید مسعود میررضایی در نشست رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه وافا که به منظور بررسی مشکلات دو شهرستان شاهرود و میامی به میزبانی فرمانداری ویژه شاهرود برگزار شد، افزود: تمامی روستاهای بالای 10 خانوار شاهرود و میامی دارای پوشش دهی تلفن همراه هستند،
وی ادامه داد : سه روستای میرحاج، ابرسج و دشت شاد نیز در طرح USO95 قرار داده شده و برای ارتباط دهی تلفن همراه به سازمان تنظیم مقررات رادیویی معرفی شده اند.
وی اضافه کرد: تمامی روستاهایی نیز که از طریق بخشداری ها و فرمانداری ها به دلیل نداشتن پوشش تلفن همراه و یا ثابت به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان معرفی شدند، در طرح USO95 قرار داده شده اند.
میررضایی ادامه داد: برای روستاهای رضا آباد، گرماب و محمد آباد پل ابریشم از جمله روستاهایی بودند که از طریق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درخواست ارایه خدمات اینترنت پرسرعت شده، در کم ترین زمان ممکن برای کمک به اجرای طرح سلامت روستاییان، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه در طرح قبلی، 15 روستای شاهرود و میامی در زمره 46 روستای تحت پوشش تلفن ثابت و همراه استان قرار گرفتند، ابراز کرد: برای اجرای این طرح 36 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تأکید کرد: در طرح جدید ، دیگر به پوشش تلفن ثابت در روستاها پرداخته نشده و فقط گسترش پوشش اینترنت پرسرعت مد نظر است.
میررضایی درباره اینترنت پرسرعت 3G و 4G در سطح شهرها نیز توضیح داد: هم اکنون اینترنت پرسرعت 4G توسط اپراتورهای همراه ایرانسل و رایتل در حال ارایه است و همراه اول نیز راه اندازی این اینترنت پرسرعت را در شاهرود و میامی تاپایان سال در دستور کار خود قرار داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر