کد خبر: 830043
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت : با موافقت اعضای کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی، سامانه دائمی نمایشگاه بین المللی با نگاه صادرات در این استان ایجاد می شود.
محمدرضا خباز افزود : با توجه به این که سامانه دائمی نمایشگاه بین المللی از میزان پیشرفت فیزیکی نسبتا مناسبی برخوردار بوده و اکنون نیز دایر و از آن بهره برداری می شود، بنابراین با موافقت و تصویب اعضای این کارگروه مقرر شد تا این سامانه با نگاه صادرات در مرکز استان ایجاد و فعالیت کند.
وی اظهار داشت : همچنین با موافقت و تصویب اعضای این کارگروه مقرر شد تا نمایشگاه تولیدات و عرضه محصولات با نگاه غیر صادرات در شاهرود راه اندازی و فعال شود.
خباز تصریح کرد : زمین نمایشگاه شهرستان شاهرود هم تامین شده و دارای پیشرفت فیزیکی کمی است و باید حمایت و تقویت شود تا اصناف این شهرستان هم بتوانند تولیدات خود را در این مرکز عرضه کنند.
استاندار سمنان اضافه کرد : شهرستان های دیگر استان در صورت نیاز می توانند نمایشگاه عرضه تولیدات مختص شهرستان خود را دایر و راه اندازی کنند و هیچ منعی ندارد.
وی درباره ایجاد پایانه صادراتی در استان گفت : با توجه به این که طرح های ارائه شده از نظر کارشناسی مناسب و بالایی برخوردار نبود و باید توجه بیشتری نسبت به این طرح ها صورت گیرد تا پس از تصویب در این کارگروه از سوی مرکز نیز تایید شود، لذا مقرر شد کارگروهی با حضور کارشناسان تشکیل و در مدت 15 روز طرح های ارائه شده را بررسی و هر کدام که قابلیت دفاع بیشتری و توجیه مناسبی داشت، مورد موافقت و تصویب اعضاء کارگروه قرار می گیرد ولی تا اتخاذ تصمیم نهایی مشخص نیست در کدام شهرستان ها ایجاد شود.
 در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان سمنان که در سالن مدیریت بحران برگزار شد، درباره زیر ساخت های صادراتی استان، تشکیل پایانه صادراتی و سایت نمایشگاهی بین المللی بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست، زیر ساخت های صادراتی با سه اولویت زیر سازی، درصد پیشرفت فیزیکی و زیرساخت های حمل و نقلی با هدف کاهش هزینه ها مورد بررسی قرار گرفت.
در هشت ماهه امسال حدود 220 هزار تن انواع کالا از گمرگ استان صادر شد که بیش از 95 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر