کد خبر: 830030
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: باید آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خیرین را به ساخت مدرسه در مساکن مهر ترغیب و تشویق کنند تا آنها در این مجموعه‌ها که نیاز به واحد آموزشی دارند، احداث مدرسه را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای مسکن که در استانداری اردبیل و با حضور اعضای ستاد مسکن استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین کمبود در ساخت مدرسه در مساکن مهر را در شهر اردبیل شاهد هستیم هر چند که ساخت دو مدرسه خیرین در شهرک مخابرات و پنج آذر در چند ماه گذشته شروع شده اما انتظار می‌رود از ظرفیت خیرین برای ساخت مدرسه در مساکن مهر استفاده شود.

وی با انتقاد از تغییر نام مدارس خیرین از سوی آموزش و پرورش تصریح کرد: به هیچ وجه شایسته نیست که عنوان خیرین از این مدارس حذف شده و یا نسبت به تغییر نام مدارس خیرساز عده‌ای بخواهند اقداماتی را انجام دهند.

استاندار اردبیل از راه و شهرسازی استان اردبیل خواست تا با تأمین زمین مورد نیاز و تحویل آن به سرمایه‌گذاران در ساخت مدارس غیرانتفاعی همراهی خوبی را با متقاضیان داشته باشند.

خدابخش با بیان اینکه باید از توان بنیاد برکت نیز بهره بگیریم، گفت:‌ در ساخت مدرسه در مساکن مهر به راحتی می‌توانیم از کمک‌های بنیاد خیرین که در این حوزه ورود خوبی پیدا کرده، بهترین استفاده را بکنیم.

وی ضرورت تکمیل مساجد در مجتمع‌های مسکونی مهر را یادآور شد و افزود: ما در برخی از شهرها با مشکلاتی در تأمین انشعاب آب و فاضلاب در مساکن مهر روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود با همراهی فرمانداران و مسؤولان شهرستان‌ها مشکل انشعاب آب و فاضلاب در مناطق مختلف برطرف شود.

رئیس شورای مسکن استان اردبیل با قدردانی از همت بنیاد مسکن در نوسازی مساکن کم دوام و بی‌دوام روستایی بیان کرد: از سهمیه چهار هزار واحدی امسال با همکاری بانک‌ها انتظار می‌رود با اولویت پذیرش متقاضیان و ضامن به صورت سفته زنجیره‌ای اقداماتی برای بهره‌مندی روستاییان از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی فراهم آید.

خدابخش اضافه کرد: ‌در برخی از روستاها که ساکنان توان دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن را ندارند، ما از طریق بنیاد برکت و کمیته امداد می‌توانیم تسهیلات مناسبی را در اختیار ساکنان بی‌بضاعت و محروم روستایی قرار دهیم تا امکان بهره‌مندی آنها از این تسهیلات فراهم شود.

وی پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای بانک‌ها را در برخورد با متقاضیان این تسهیلات و عدم پذیرش ضمانت به صورت سفته زنجیره‌ای یادآور شد و ادامه داد: انتظار می‌رود به مانند بانک صادرات سایر بانک‌ها نیز عملکرد مناسبی را در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی داشته باشند.

استاندار اردبیل همچنین ضرورت تکمیل واحدهای مسکن مهر، محوطه‌سازی و زیرسازی این واحدها و تکمیل و توسعه واحدهای آموزشی را در مجتمع‌های مسکونی مهر به همراه مساجد، کلانتری‌ها و پروژه‌های خدماتی در این مجموعه را به عنوان یک ضرورت اولویت‌دار مهم ارزیابی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر