کد خبر: 830029
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
سرپرست راه و شهرسازی اردبیل خبر داد
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تنها دو هزار و 24 واحد مسکن مهر در حال احداث و تکمیل داریم تا با بهره‌برداری آن تا پایان امسال پرونده مسکن مهر را در استان اردبیل ببندیم.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محبوب حیدری در جلسه شورای مسکن که با حضور استاندار اردبیل در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در استان اردبیل بیش از 41 هزار و 590 واحد مسکن مهر در حال احداث بود که از این تعداد به غیر از دو هزار و 24 واحد، مابقی‌ تحمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد مسکن مهر 989 واحد عارضه‌دار و دارای مشکلاتی است، تصریح کرد: 260 واحد در مشگین‌شهر، 81 واحد در گرمی و 648 واحد در اردبیل به دلیل مشکل و اختلاف تعاونی‌ها با مردم با نارسایی‌هایی روبه‌روست که امیدواریم با صدور احکام از طریق مراجع قضایی هر چه سریعتر تعیین تکلیف این واحدها را شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: بیش از یک‌هزار واحد نیز به شکل پراکنده نیاز به محوطه‌سازی و آماده‌سازی کامل دارد که تا آخر امسال با همکاری شهرداری‌ها تلاش می‌کنیم تا مشکل آماده‌سازی و محوطه‌سازی این واحدها را که نیازمند مشارکت صاحبان این واحدهاست، برطرف کنیم.

حیدری افزود: قرار بود ساکنان مساکن مهر 9 میلیون تومان برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی تأمین اعتبار کنند که این کار با برخی خلأها روبه‌رو شده ولی امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات به وجود آمده برطرف شود.

وی بیان کرد: در سال 93 قرار بود چهار میلیارد تومان از منابع استانی و ملی برای تأمین زیرساخت‌ها تزریق اعتبار انجام شود که از منابع استانی و ملی تأمین این منابع با مشکلاتی روبه‌رو شده ولی قائم مقام وزیر در مسکن مهر قول داده تا در اولین تخصیص اعتبار این منابع را تزریق کند.

حیدری به تأمین قیر مورد نیاز برای آسفالت و زیرسازی دو شهرک پیله‌سحران و شام‌اسبی با همکاری شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: شرایط خوبی را در این زمینه با مساعد شدن شرایط جوی از سوی شهرداری اردبیل انتظار داریم تا وضعیت مطلوبی را در این دو شهرک از لحاظ زیرسازی،‌ بهسازی و محوطه‌سازی شاهد باشیم.

وی در مورد زیرسازی و آماده‌سازی مساکن مهر در پارس‌آباد، خلخال و کوثر اضافه کرد: در اغلب این شهرها نیز با کمبود اعتبار و منابع روبه‌رو هستیم که امیدواریم با کمک ساکنان مسکن مهر و تأمین اعتبار ملی و استانی بتوانیم با همکاری شهرداری‌ها و با مساعد شدن شرایط جوی در اولین فرصت پروژه‌ها را از لحاظ محوطه‌سازی و زیرسازی به بهترین و مطلوب‌ترین شرایط تکمیل و تحویل متقاضیان دهیم.

حیدری از ساخت هفت باب مسجد در مساکن مهر خبر داد و اظهار کرد: شش باب از این مساجد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و یک باب نیز در حال احداث است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین به تعهد ساخت هفت واحد آموزشی در مجتمع‌های مسکونی مهر اشاره کرد و گفت: چهار باب از این واحدهای آموزشی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و سه باب نیز در حال احداث است که اخیراً نیز با اخذ مجوز در اردبیل ساخت دو باب مدرسه با تأمین اعتبار مناسب در دست اقدام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر