کد خبر: 830017
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
آیت‌الله شبستری:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر در شرایط فعلی فردی گرایش به مذاکره با آمریکا داشته باشد جفاکاری و بی‌انصافی است، گفت: مشکلات ایران در لوزان، ژنو و آمریکا حل نخواهد شد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری  در همایش ملی پیشگامان بصیرت در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار داشت: این جلسه بسیار نورانی است زیرا سالروز بصیرت و میثاق با ولایت است.

وی با بیان اینکه در سوره یوسف آیه 108 خداوند می‌فرماید ای پیغمبر من شما و مردم را به طرف توحید دعوت می‌کنم و این روش من است و این کورکورانه نبوده و بر مبنای منطق و بصیرت دعوت صورت می‌گیرد، افزود: تقلید کورکورانه از ابا و اجداد راه اشتباهی است و بلکه باید بر اساس بصیرت صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به برخی از معنایی بصیرت در لغت توسط مفسران گفت: بینش قلبی و بینش ظاهری دو نوع بصیرت است و آدم نابینا آن فردی است که بینش قلبی خود را از دست داده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه هر کس در این دنیا بی‌بصیرت باشد در دنیای دیگر نیز بی‌بصیرت خواهد بود، افزود: اگر نورانیتی در دل نباشد دنیا چراغانی هم شود برای او هیچ فرقی نخواهد کرد.

وی به معنای مختلف بصیرت از ابعاد مختلف از قبیل بصیرت دینی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: دشمن‌شناسی و راه‌های مقابله با دشمن از طریق بصیرت است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه درجات بصیرت و راه‌های کسب بصیرت متفاوت است، تصریح کرد: روز 9 دی معروف به بصیرت نامگذاری شد به دلیل این است که در چنین روزی در سال 88 مسائل پیچیده‌‌ای پیش آمد که واقعا زحمات انقلابیون و خون شهدا در حال پایمال شدن بود و استکبار جهانی قصد داشت مساله طراحی شده از پیش را پیاده کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطلبی در مجله خارجی که نوشته بود چگونه حکومت اسلامی را از پای در بیاوریم، افزود: هلند و آمریکا برای این طرح بودجه‌های کلان گذاشته بودند و به تدریج آغاز کردند و انتخابات سال 88 طرحی برای پیاده‌سازی نقشه آنها بود تا با ادعا روی مساله تقلب در انتخابات در اصل برای براندازی نظام وارد شدند.

وی خاطرنشان کرد: سفارتخانه‌های بیگانه، عوامل مختلف، گول‌خوردگان چند ماه کشور را به خسران روبه‌رو کردند و در خیابان و در مناسبت‌های مختلف به شعار علیه نظام پرداختند.

شبستری یادآور شد: در روز عاشورا سال 88 هتاکی و بی‌حرمتی را به اوج رسانده و به جای عزاداری سوت و کف زدند و دل عزاداران امام حسین (ع) را به درد آوردند و کاسه صبر مردم لبریز شد و حماسه بزرگ 8 و 9 دی را آفریدند که در تاریخ ماندگار شد.

عضو خبرگان رهبری افزود: کف‌های روی آب از بین رفت ولی مهم آن آبی است که مانده است و امام حسین (ع) همان آبی است که ماندگار خواهد بود.

وی تاکید کرد: 9 دی همه ساله باید بزرگ داشت زیرا بعد از جنگ تحمیلی فتنه 88 خطرناک‌ترین توطئه علیه انقلاب بود و قصد براندازی نظام را داشتند و این روز باید برای مردم ماندگار باشد و تدابیر رهبری نیز،در کنار آن باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: در این مقام معظم رهبری و فرامین ایشان در تاکید بر اینکه باید با کاندیداهای و نماینده‌های ستاد صحبت شود و برخی از صندوق‌ها نیز باز شد ولی اختلاف سیزده میلیونی در آرا بود و تخلف در انتخابات منتفی می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با گلایه از برخی از افراد که متدین و ایرانی هستند ولی در دل‌شان گرایش به آمریکا را دارند و فکر می‌کنند مشکلات ایران با آمریکا حل خواهد شد، افزود: اگر در شرایط فعلی فردی گرایش به مذاکره با آمریکا داشته باشد جفاکاری و بی‌انصافی است و نباید تاکیدات و سفارشات مقام معظم رهبری را در این زمینه فراموش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بدعهدی آمریکا و جنایت‌های اخیر به خود بیاییم و جوانان، حوزویان و دانشگاهیان اگر در سایت‌هایی القای شبهات شود وظیفه شما رفع شبهات است و باید با بصیرت 9 دی بصیرت خود را تقویت کنیم و دشمن شناسی است.

وی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در تاکید بر قدرت ملی اشاره کرد و گفت: مساله ایران در لوزان، ژنو و آمریکا حل نخواهد شد و باید دانشگاهیان و حوزویان و نخبگان به حل مشکلات فرهنگی کشور بپردازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر