کد خبر: 830004
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
پس از 10 سال مبارزه با بيماري
دنيا فني‌زاده که سال‌ها عروسک‌گرداني شخصيت‌ محبوب «کلاه قرمزي» را بر عهده داشت، صبح ديروز هشت دي‌ماه پس از تحمل 10 سال بيماري سرطان در بيمارستان درگذشت. او دختر پرويز فني‌زاده، بازيگر فقيد سينما و تئاتر ايران بود. آبتين سهامي، همسر اين هنرمند خبر فوت او را تأييد کرده است. 

از جمله آثار سينمايي که دنيا فني‌زاده عروسک‌گرداني آنها را برعهده داشت و جزو آثار ماندگار کودک و نوجوان هستند مي‌توان به «گربه آوازه‌خوان»، «نخودي»، «شهر موش‌ها» و سه فيلم «کلاه‌قرمزي» اشاره کرد. علاوه بر اين او در طول زندگي‌ حرفه‌اي‌اش اجراي عروسکي شخصيت‌هايي چون «خاله قورباغه»، «بز زنگوله‌پا»، «هادي و هدي»، «خاله عنکبوت»، «موش نمکي» و «جقجقه و فرفره» و «جينگيل و فينگيل» را نيز به عهده داشت.  فني‌زاده مهرماه امسال درباره بيماري‌اش در يک برنامه تلويزيوني اين‌طور توضيح داده بود: «من اکنون ۱۰ سال است که درگير اين بيماري هستم و حدود دو تا سه سال است که وضعيتم سخت‌تر شده و دست راستم لمس شده و درگير شيمي درماني هستم. سال گذشته هم توانستم با دست چپ عروسک‌گرداني کنم چون تا جايي که بتوانم عروسکم را به کسي نمي‌دهم.»

اين هنرمند درباره «کلاه قرمزي» شخصيتي که بيش از هر عروسک ديگر با آن اجرا داشت نيز گفته بود: «کلاه‌قرمزي پسر بزرگ من است و فرزندان من از او کوچک‌تر هستند. اين را هم بايد به دوستدارانش بگويم که او حالش بسيار خوب است.» دنيا فني‌زاده که متولد ۲۰ آبان ۱۳۴۶ است، فعاليت هنري‌اش را در سال ۱۳۶۴ با عروسک‌گرداني برنامه «چتر» آغاز کرد و در سال ۱۳۶۹ با عروسک‌گرداني فيلم سينمايي «گربه آوازه‌خوان» حضور در فيلم‌هاي سينمايي را نيز تجربه کرد.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار