کد خبر: 830000
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
رئيس‌جمهور:
رئيس‌جمهور با تأكيد بر حركت بزرگ ملت در 9 دي 1388 گفت: حركت بزرگ ملت ايران در 9 دي براي دفاع از مسير امام حسين(ع)، نظام جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه بود و اين حركت، مربوط به جناح خاصي نيست.
به گزارش خبرگزاري صداوسيما، دكتر روحاني روز گذشته در نشست تخصصي جامعه نظارت و بازرسي دولت، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و استانداري‌هاي سراسر كشور يكي از وظايف مهم دستگاه‌هاي نظارتي و بازرسي را ترميم سرمايه اجتماعي و اعتماد عمومي دانست و با بيان اينكه اعتماد عمومي و سرمايه اجتماعي بزرگ‌ترين قدرت جمهوري اسلامي است، اظهار داشت: برخورد با تخلفات و فساد سيستمي بايد در اولويت باشد. وي گفت: به عنوان نماينده ملت ايران و مسئول اجراي قانون اساسي، مي‌گويم در پرونده‌هاي مهمي كه رقم‌هاي ميلياردي اموال عمومي مردم حيف‌و‌ميل شده است، بايد به سوالات مردم پاسخ داده شود چرا كه اگر پاسخ داده نشود، نه تنها سرمايه مادي، كه مسئله مهم‌تر از آن، يعني اعتماد عمومي مردم و سرمايه اجتماعي را از دست مي‌دهيم. 
 
بايد به سؤالات مردم در حيف و ميل بيت‌المال پاسخ داده شود
روحاني با طرح اين سؤال كه چرا با وجود اين همه دستگاه‌هاي نظارتي در كشور باز شاهد تخلفات بزرگ هستيم و چگونه مي‌شود كه يك تخلف عظيم و بزرگ حدود 3 ميليارد دلاري در دولت قبل اتفاق مي‌افتد، گفت: اگر يك نفر به تنهايي مي‌تواند اين مبلغ را ببرد، يا قوانين نظارتي ما اشكال دارد يا افرادي كه مسئوليت نظارت را برعهده دارند دچار مشكل هستند. چگونه نفت و اموال كشور در اختيار يك نفر بوده و به راحتي امكانات و پول در اختيار آنها قرار گرفته است. رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: انتظار مردم اين است كه ماجرا برايشان روشن شود و من به عنوان نماينده ‏ملت ايران و مسئول اجراي قانون اساسي اعلام مي‌كنم كه در پرونده‌هاي مهم كه ميلياردها اموال عمومي ‏مردم در آنها حيف و ميل شده است، بايد به سؤالات مردم پاسخ داده شود. ‏ روحاني تأكيد كرد: اگر در اين رسيدگي‌ها به سؤالات مردم پاسخ داده نشود، ما چيزي بيش از 3 ميليارد و دهها ‏ميليارد دلار از دست داده‌ايم و آن اعتماد عمومي مردم به عنوان يك سرمايه مهم اجتماعي است. ‏
 
اعتماد مردم بزرگ‌ترين سرمايه نظام است
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه بزرگ‌ترين سرمايه‌اي كه نظام جمهوري اسلامي ايران در اختيار دارد، سرمايه ‏اجتماعي بوده است، گفت: قدرت و اعتماد مردم و سرمايه اجتماعي در هر كشوري جزو قدرت‌هاي اول است و ‏امروز، قدرت كشور از پشتيباني مردم است. ‏ رئيس‌جمهور افزود: اگر در موضوعي جرم و تخلف بزرگي روي دهد و مردم احساس كنند اين تخلف ازجانب يك مجموعه بوده است بايد موضوع براي مردم روشن و توضيح داده شود تا بتوانيم مشكلي را كه در اعتماد ‏عمومي مردم به وجود آمده است، ترميم كنيم. ‏

رئيس‌جمهور با بيان اينكه گاهي تخلف و انحرافات به خاطر وجود نقايص در حوزه‌هاي اقتصادي، حقوقي و مقررات و رويه حاكم است، گفت: بايد بتوانيم در نظارت‌ها و بازرسي‌ها به آن نقص برسيم و آن را برطرف كنيم، چرا كه اگر نقايص رفع نشود، نمي‌توانيم سلامت سيستمي و عمومي را در جامعه تضمين كنيم. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه پيشداوري انسان را به خطا وا مي‌دارد، گفت: متأسفانه در بسياري موارد به خاطر مسائل حزبي، جناحي و گاهي قوميتي و حتي قيافه ظاهري افراد، دچار پيشداوري مي‌شويم. روحاني با بيان اين سؤال كه چرا برخي در كشور حاشيه امنيتي دارند و چرا برخي خبرگزاري‌ها، روزنامه‌ها و سايت‌ها حاشيه امن دارند و در برابر فحاشي و تهمت به دولت گاهي تشويق هم مي‌شوند، گفت: البته اين رسانه‌ها جرئت انتقاد، تهمت و فحاشي به دستگاه‌ها و قواي ديگر را ندارند، ‌اما زماني كه در برابر دولت قرار مي‌گيرند، آزادانه و راحت سخن مي‌گويند. 
 
اختلاف سليقه نبايد ما را از عدالت دور كند
رئيس‌جمهور افزود: اينكه ما در جامعه از وقوع گناه و منكر خوشحال شويم، بسيار ناپسند و ناراحت‌كننده است. برخي به خاطر مسائل حزبي و جناحي هنگامي كه توهين، فحاشي و افترا را در روزنامه‌ها و سايت‌ها مي‌بينند، از وقوع اين گناه خوشحال مي‌شوند. روحاني تأكيد كرد: سقوط اخلاقي در جامعه زماني است كه كسي از منكر، گناه و افترا خوشحال شود. البته عده‌اي هم هستند كه مي‌گويند دروغ اگر عليه جناح ما باشد، بد است و گناه دارد اما اگر عليه جناح مقابل باشد، خوب و اقدامي مناسب است. رئيس‌جمهور با بيان اينكه اسلام آمده است تا ما را از اين گمراهي نجات دهد، گفت: نبايد اختلاف سليقه‌ها و دعواهاي سياسي باعث شود از عدالت دور شويم، چراكه عدالت فوق قوميت‌ و جناح‌بندي است. روحاني با تأكيد بر اينكه مسائل سياسي و جناحي نبايد در امور بازرسي و نظارت دخالت داشته باشد، خاطرنشان كرد: در بازرسي‌هايي كه منتهي به نوعي داوري مي‌شود، بسيار مهم است كه عدالت را مد نظر قرار دهيم. رئيس‌جمهور افزود: در تمام بازرسي‌ها و نظارت‌ها بايد به اين نكته برسيم كه اشكال ريشه‌اي در آن مسئله از كجا ناشي شده است و اگر براي حل مشكلات، روش‌ها، شيوه‌ها، رويه‌ها و سيستم را اصلاح كرديم، آن زمان موفق خواهيم بود. 
 
بايد كمربندها را براي مقابله با فساد ببنديم
روحاني با بيان اينكه در شرايط كنوني كشور، بايد كمربندها را براي مقابله با فساد محكم ببنديم، افزود: يكي از راه‌هاي رسيدن به رشد، توسعه و اجراي اقتصاد مقاومتي در كشور، مقابله با فساد است؛ چرا كه با فساد سرمايه اجتماعي در جامعه آسيب جدي مي‌بيند و امروز يكي از وظايف بزرگ همه مبارزه با فساد است. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه براي مقابله با فساد، بازرسي‌هاي ويژه و نظارت قواي سه گانه لازم است اما كافي نيست، ‌چرا كه اين دستگاه‌ها بازرسي‌هاي خاص را انجام مي‌دهند و ما در اين راستا نياز به بازرسي عمومي كامل و نظارت مردم داريم، گفت: همه مردم بايد براي مقابله با فساد به صحنه نظارت بيايند، چرا كه هرگز نمي‌توانيم در مسير مبارزه با فساد و معضلات اجتماعي بدون حمايت مردم گام برداريم. 

9 دي روز دفاع از ولايت فقيه و مسير حق بود
رئيس‌جمهور با اشاره به حضور پرشور ملت ايران در راهپيمايي 9 دي، گفت: مردم ايران در آن روزها، احساس كردند كه به شعاير ديني و امام حسين(ع) توهين شده و به خاطر عشق بي‌اندازه خود به اباعبدالله (ع) و دفاع از مسير حق، خاندان رسالت، نظام جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه، آن حركت بزرگ را انجام دادند و نبايد از اين حضور مردم استفاده جناحي و حزبي شود. روحاني خاطرنشان كرد: ملت بزرگي كه حاضر است جان خود را در راه خاندان رسالت فدا كند، چگونه مي‌تواند تحمل داشته باشد كه عده‌اي از هموطنانش دچار آسيب اجتماعي شوند و شب‌ها به خاطر بي‌پناهي و فرار از سرما به قبرها پناه ‌ببرند، اين براي دولت و مردم قابل تحمل نيست. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
باید دید نظر آقای روحانی و تیمش در زمان فتنه چه بوده ؟ آیا مواضع روشنی داشتند ؟!! و همان نظر رهبر عزیزمان ، امام خامنه ای را داشتند ؟!! و یا علی رغم اینکه بار ها و بارها رهبر فرمودنند اعلام موضع کنید متاسفانه از ساکتین بودنند و آب به آسیاب دشمن ریختند و اکنون چاره جز تایید ندارند . بلکه خود را در صف حمایت از رهبری و انقلاب پنهان کنند. عملکرد روحانی و تیمش چه بوده در خط انقلاب و یا در خط دشمن . آیا این همه گل هایی که به ما زده توسط این آقا و تیمش نبوده ؟!!!و ....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
کاملاً واضح است که این حرفها با اعمال این شخص سازگاری ندارد! اخیراً متوجه شدم که آخوندی وزیر مسکن، مدیر ستاد انتخاباتی موسوی بوده!!! عجب!! یعنی این شخص به این حرفها پایبند است ولی یکی از وزرای خود را از قلب فتنه انتخاب میکند؟!!! هرچند بقیه هم فرق چندانی با این شخص نمی‌کنند و از کسی که مانند آخوندی را انتخاب کند، نباید انتظار داشت فرد انتخاب بهتری داشته باشد!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار