کد خبر: 829977
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
درحالي كه متقاضيان مسكن مهر سال‌هاست در اعتماد به دولت پس‌انداز و دارايي خود را به حساب دولت ريخته و با گذشت سال‌ها هنوز مسكن خود را تحويل نگرفته‌اند، وزير راه و شهرسازي به دليل ارتباطات ويژه با بخش پولي كشور مي‌خواهد تسهيلات مسكن مهر را افزايش دهد، اين در حالي است كه متقاضيان مسكن مهر مي‌گويند وزير مسكن مي‌خواهد مارا بدهكار‌تر كند .
در حالي كه وزير راه و شهرسازي ماه‌هاست درخواست‌هاي رسمي خود را براي افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر از ۳۰ به ۴۰ ميليون تومان به بانك مركزي ارائه كرده است، شوراي پول و اعتبار تصويب اين درخواست را هر بار به تأخير مي‌اندازد و گفته مي‌شود دو هفته ديگر جلسه بررسي اين پيشنهاد برگزار مي‌شود. 

به گزارش فارس، اگر چه تنور افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر از 30 به 40 ميليون تومان در ماه‌هاي گذشته با نامه‌نگاري‌هاي آخوندي وزير راه و شهرسازي با رئيس كل بانك مركزي داغ‌تر شد اما ظاهراً كميسيون اعتباري بانك مركزي فعلاً قصد ندارد اين درخواست را كه يكي از اهرم‌هاي اصلي براي تكميل واحدهاي مسكوني مهر است، بررسي و تصويب كند. 

در تجمعي كه ماه گذشته متقاضيان مسكن مهر مقابل ساختمان بانك مركزي داشتند نامه‌اي اعتراضي به رئيس كل بانك مركزي نوشته و در آن خواسته شده بود هر چه زودتر و براي اينكه دير نشود افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر برخي پروژه‌هاي شهر جديد پرديس از 30 ميليون به 40 ميليون تومان تصويب شود، اما ظاهراً جلسه‌اي كه قرار بود هفته گذشته براي بررسي و تصويب اين پيشنهاد در شوراي پول و اعتبار برگزار شود به دو هفته ديگر موكول شده است. 

تأخير در تكميل اين واحدهاي مسكوني و رها شدن پروژه‌ها به دليل عدم‌تزريق اعتبارات جديد علاوه بر اتلاف منابع و تحميل هزينه‌هاي اقتصادي بر كشور تبعات و پيامدهاي اجتماعي گسترده‌اي را در پي خواهد داشت. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار