کد خبر: 829956
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
قهرمانان المپيك و جهان از حماسه 9 دي مي‌گويند
فرا رسيدن سالروز 9 دي بهانه‌اي شد تا قهرمانان و ستاره‌هاي ورزش كشورمان هم در كنار آحاد ملت همبستگي‌شان را با ولايت و نظام اعلام كنند.
فرا رسيدن سالروز 9 دي بهانه‌اي شد تا قهرمانان و ستاره‌هاي ورزش كشورمان هم در كنار آحاد ملت همبستگي‌شان را با ولايت و نظام اعلام كنند. در گزارش زير، چهره‌هاي مشهور ورزش كشورمان درباره اين حماسه صحبت كرده‌اند. 
  
سليمي: روز بيداري مردم ايران است
بهداد سليمي، قهرمان دوست‌داشتني ورزش ايران يکي از ورزشکاراني است که دلبستگي شديدي به مقام معظم رهبري دارد. بهداد که چفيه آقا را به يادگار گرفته، درباره نهم دي‌ماه در گفت‌وگو با پايگاه خبري رادنيوز مي‌گويد: «هميشه گفته‌ام وجود پربرکت مقام معظم رهبري براي مردم ما و کشورمان نعمت است چون بارها ديده‌ايم وقتي در کشور اختلافي سر گرايش‌هاي سياسي ايجاد مي‌شود در نهايت مردم ما زير پرچم ولي‌فقيه متحد مي‌شوند و پيروي از مقام معظم رهبري آنها را به هم وصل مي‌کند، درست مثل اتفاقي که هفت سال قبل در روز نهم دي ماه رخ داد. در اين روز مردم ايران اسلامي براي آنکه دشمن از برخي مسائل سوءاستفاده نکند، به خيابان‌ها ريختند و با راهپيمايي باشکوه خود نشان دادند با مقام معظم رهبري و نظام جمهوري اسلامي پيوند دارند. مردم براي اين نظام خون داده‌اند، هر خانواده‌اي حداقل يک شهيد، جانباز يا آزاده و ايثارگر و رزمنده براي اين کشور داشته و مگر مي‌شود به خون و خدمت اين عزيزان خيانت کرد.» بهداد سليمي حرف جالبي مي‌زند: «نهم دي را بايد به عنوان روز بيداري مردم مسلمان ايران جاودانه کرد، روزي که مردم ايران به دشمنان قسم خورده گفتند ما بيداريم و نمي‌گذاريم شما سوءاستفاده کنيد. دشمن هميشه دنبال سوءاستفاده از غفلت ماست، اما عشق و علاقه به مقام معظم رهبري در بزنگاه‌هاي تاريخي مانع غفلتي که دشمن دوست دارد، مي‌شود.»
 
مرادي: روز پاسداري از خون شهدا بود 
سهراب مرادي، قهرمان المپيک ريو، نهم دي را روز پاسداري از خون شهدا مي‌داند: «براي پيروزي انقلاب و آبياري اين درخت تنومند که ابتدا نهال بود، شهداي زيادي داديم و چه خون‌هايي از جوانان برومند ايران ريخته شد تا اين انقلاب شکل بگيرد. دشمن به خيال خام خود مي‌خواست يک اختلاف داخلي را تبديل به يک بحران کند، اما مردم ما با هوشياري در روز نهم دي ماه به خيابان‌ها ريختند و با ولي‌فقيه بيعت دوباره کردند تا دشمن بداند نمي‌تواند انقلاب اسلامي ايران را از مسير اصلي‌اش منحرف کند.»

سهراب مرادي تأکيد مي‌كند: «روز نهم دي‌ماه علاوه بر آنکه روز پيروي مردم ايران از مقام معظم رهبري بود، حکم روز پاسداري از خون شهدا را داشت و مردم ايران با حضور خود گفتند از خون شهيداني که جان خود را فدا کردند تا انقلاب اسلامي پايدار بماند، پاسداري مي‌کنند.»
  
رستمي: تا ابد مثل يک الماس در تقويم مي‌درخشد
نهم دي‌ماه همه را ياد حماسه بيعت دوباره مردم با مقام معظم رهبري مي‌اندازد، اما براي کيانوش رستمي يادآور هديه ارزشمندي است که از امام خامنه‌اي گرفت: «روز نهم دي‌ماه هم من را ياد انگشتري مي‌اندازد كه از رهبري هديه گرفتم. اين انگشتر هميشه به من قوت قلب مي‌دهد. روز نهم دي‌ماه روز مقام معظم رهبري است. روزي که مردم ايران ثابت کردند پيوندشان با مقام معظم رهبري ناگسستني است. اين روز تا ابد مثل يک الماس در تقويم جمهوري اسلامي ايران مي‌درخشد. روزي که مردم به خيابان‌ها ريختند تا بگويند انقلاب، نظام، ايران، ولي‌فقيه و مقام معظم رهبري را دوست دارند.»
  
مهدي‌زاده: نهم دي دشمن فهميد حق دخالت ندارد 
 امير مهدي‌زاده، قهرمان بسيجي کاراته جهان هم 9 دي را يك روز تاريخي مي‌داند: «نهم دي‌ماه يک روز فراموش نشدني در تاريخ ايران است، روزي که دشمن فهميد حق دخالت در مسائل ايران را ندارد و مردم ما به نظام و اصل ولي‌فقيه معتقد هستند. در اين روز تاريخي مردم با هر تفکر و گرايش سياسي به خيابان‌ها آمدند تا به دنيا بگويند آنچه بيش از هر چيز از نگاه مردم ايران اهميت دارد حفظ انقلاب اسلامي و پيروي از ولي‌فقيه است. اين روز به درستي روز بيعت مجدد با مقام معظم رهبري بود.» مهدي‌زاده مي‌گويد: «آن زمان حتي کساني که از عملکرد دولت وقت ناراضي بودند هم در اين راهپيمايي شرکت کردند تا بگويند به مقام معظم رهبري وفادار هستند. مردم ما در سايه ولايت‌فقيه حرکت مي‌کنند.» قهرمان کاراته جهان در پاسخ به اين سؤال که ورزشي‌ها با چه هدفي در اين گردهمايي باشکوه حاضر شدند، هم اينطور پاسخ مي‌دهد: «مگر ورزشکاران از جامعه جدا هستند؟ هر جا پاي دفاع از استقلال و آزادي اين نظام اسلامي وسط بوده، ورزشکاران در صف اول قرار داشتند و دارند.»
  
رضازاده: مردم ما شيفته مقام معظم رهبري هستند 
حسين رضازاده هم حماسه 9 دي را يكي از روزهايي مي‌داند كه خدا به مردم ايران نظر كرد: «نهم دي‌ماه بي‌شک يک روز معمولي نيست. هر روز، روز خداست اما نهم دي‌ماه يکي از روزهايي است که خداوند به مردم ايران نظر کرد و من معتقدم نهم دي از برکات نظام اسلامي ماست چون در اين روز در حالي که دشمن خودش را آماده مي‌کرد در امور ايران دخالت کند، مردم با حضور هوشيارانه و از طريق بيعت دوباره با مقام معظم رهبري، مشت محکمي به دهان دشمن زدند و پيام دادند ما به اصل ولايت‌فقيه معتقديم و سرباز ولي امر مسلمين جهان هستيم.» رئيس سابق فدراسيون وزنه‌برداري تأکيد مي‌كند: «آقا از نگاه مردم ايران جايگاهي رفيع دارد و مردم ما به ايشان معتقدند و اين اعتقاد هم قلبي است و روز نهم دي‌ماه به دنيا ثابت شد مردم ما با وجود تبليغات مسموم رسانه‌هاي بيگانه هرگز جبهه انقلاب را خالي نمي‌کنند. مردم در اين روز دلبستگي خود به مقام معظم رهبري را نشان دادند و ورزشکاران زيادي دوشادوش مردم التزام عملي به ولايت‌فقيه را فرياد زدند و عشق‌شان به مقام معظم رهبري را به نمايش گذاشتند.» قهرمان المپيك سيدني و پكن خاطرنشان مي‌كند: «هنوز يک‌سال هم از روز نهم دي‌ماه نگذشته بود که بنده گفتم فقط نامگذاري ميدان و خيابان به اسم حماسه نهم دي‌ماه کافي نيست و بايد تورنمنت ورزشي به نام نهم دي داشتيم و حماسه نهم دي‌ماه را با برپايي رقابت‌هاي ورزشي بين‌المللي گرامي بداريم چون نهم دي يک روز تعيين‌کننده در کشور ماست، روزي که مردم ايران نشان دادند پيرو ولي‌فقيه هستند.»
 
بيانيه سازمان ورزش بسيج به مناسبت 9 دي
در آستانه فرا رسيدن حماسه 9 دي سازمان ورزش بسيج هم در بيانيه‌اي روز بصيرت را گرامي داشت. در بخشي از اين بيانيه آمده است: «نهم دي، روز غلبه جنود الهي بر جنود شيطان است. روز خروش ملت ايران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت‌شکني‌هاي عده‌اي غافل يا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشوراي حسيني است. روز نهم دي در واقع روز نه گفتن ملت ايران به سران فتنه و آري گفتن به نظام اسلامي و بيعت مجدد مردم با آرمان‌هاي والاي حضرت امام خميني(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي است. مردم در اين روز، تير خلاص را به سران فتنه شليک و پشت پيکر نامبارک فتنه را به خاک ماليدند. نهم دي‌ماه 1388، جشن بلوغ فکري و شخصيتي نظام اسلامي بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار