کد خبر: 829954
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
پاسخ منفي استويچف به پيشنهاد ايران و آغاز مذاكره داورزني با سه گزينه ديگر
پس از پاسخ منفي آناستازي ودي‌جورجي، رادوستين استويچف هم هدايت تيم ملي واليبال ايران را نپذيرفت. در حالي که فدراسيون واليبال کشورمان از مذاکرات مثبت با اين مربي بلغارستاني خبر داده بود در نهايت استويچف حاضر به نشستن روي نيمکت تيم ملي ايران نشد تا...
شيوا نوروزي
پس از پاسخ منفي آناستازي ودي‌جورجي، رادوستين استويچف هم هدايت تيم ملي واليبال ايران را نپذيرفت. در حالي که فدراسيون واليبال کشورمان از مذاکرات مثبت با اين مربي بلغارستاني خبر داده بود در نهايت استويچف حاضر به نشستن روي نيمکت تيم ملي ايران نشد تا تيم ملي همچنان در بلاتکليفي به سر ببرد. محمدرضا داورزني پاسخ منفي گزينه اصلي فدراسيون را تأييد کرده و از آغاز مذاکرات با گزينه‌هاي جديد خبر داده است. 

استويچف براي آنکه تصميم نهايي‌اش را در خصوص آمدن يا نيامدن به ايران بگيرد نزديک به يک ماه فکر کرد و در آخر نيز راضي به آمدن نشد. مسئولان فدراسيون در طول مذاکرات خود با اين گزينه از او خواسته بودند تا صعود تيم ملي واليبالمان به جمع چهار تيم برتر المپيک 2020 را تضمين کند. مربي بلغاري در هفته‌هاي اخير با سبک، سنگين کردن شرايط واليبال ايران به اين نتيجه رسيد که نمي‌تواند ضمانتي براي موفقيت تيم ملي کشورمان در توکيو بدهد. از آنجا که فدراسيون پيشرفت جايگاه تيم ملي در سطح جهان را ملاک اصلي انتخاب سرمربي عنوان کرده عملاً قضيه استويچف و ايران منتفي شده است. قرار بود در صورت توافق قرارداد چهارساله استويچف به امضا برسد. 
   
برونو و گزينه‌هاي محرمانه
پس از پايان المپيک ريو رفتن رائول لوزانو قطعي شد و از همان زمان بود که نام گزينه‌هاي زيادي براي جانشيني او سرزبان‌ها افتاد. با اين حال چند ماه از المپيک و رفتن لوزانو مي‌گذرد ولي هنوز تکليف سرمربي جديد تيم ملي مشخص نشده است. بحث تضمين براي تيم ملي رادوستين استويچف را که از پاي ميز مذاکره فراري داد. حالا به نظر مي‌رسد مائورو برونو جدي‌ترين گزينه فدراسيون به شمار مي‌رود. اين مربي ايتاليايي از استويچف شناخته شده‌تر است و پيش از اين نيز در مصاحبه‌هايش نسبت به سرمربيگري تيم ملي ايران تمايل نشان داده است. 
   
نگراني‌هاي استويچف
رئيس فدراسيون واليبال آغاز مذاکرات با گزينه‌هاي جديد را تأييد کرد. با اينکه اهالي فدراسيون اميدوار بودند استويچف به پيشنهاد ايران پاسخ مثبت دهد، اما اين مربي بلغارستاني دست رد به سينه فدراسيون زد. داورزني پاسخ منفي استويچف را اينگونه شرح داد: «سه‌شنبه شب آخرين مذاکره با رادوستين استويچف را انجام داديم و اين مربي تأکيد داشت که «من براي سکو مي‌جنگم و وقتي مسئوليتي را مي‌پذيرم بايد يقين داشته باشم که روي سکو مي‌روم». استويچف حدود يک ماه روي واليبال ايران بررسي داشت و در نهايت به اين اعتقاد نرسيد که با توجه به شرايط موجود با تيم ملي واليبال ايران نمي‌تواند در رقابت‌هاي پيش‌رو روي سکو رود و به همين دليل مسئوليت اين تيم را نپذيرفت.» رئيس فدراسيون واليبال يک‌بار ديگر بر رسيدن به اهداف بلندمدت اين فدراسيون تأکيد کرد: «قرار گرفتن در جمع چهار تيم برتر جهان و المپيک از اهداف چهار سال آينده واليبال ايران است. اين مربي بلغاري نيز نگران بود که با واليبال ايران نتواند به اين اهداف دست يابد و به همين دليل مسئوليت را نپذيرفت. اين مربي تأکيد داشت که مربياني همچون خوليو ولاسکو روش آموزشي خوبي دارند، اما با توجه به شرايط تيم ملي واليبال ايران روش من متفاوت است و براي سکو مي‌جنگم.» 
   
آغاز دوباره مذاکرات
با اينکه تيم ملي واليبال چند ماهي است در بلاتکليفي به سر مي‌برد و فرصت زيادي براي انتخاب سرمربي جديد از دست رفته، اما داورزني به مذاکره با ساير گزينه‌هاي روي ميز خوشبين است: «پس از اينکه هيئت رئيسه فدراسيون واليبال مقرر کرد که سرمربي جديد براي تيم ملي جذب کنيم، هشت گزينه مدنظر داشتيم که سه گزينه (برناردو رزنده، هيو مک کاچن، گلن هوگ) خودشان به نوعي براي آمدن به ايران مشکل کاري يا خانوادگي داشتند. مارسلو مندز نيز با تيم باشگاهي سادا کروزيرو تا سال 2019 قرارداد داشت و در شرايطش ادامه فعاليت در اين باشگاه بود که با شرايط فدراسيون واليبال مغاير بود. با آناستازي، دي جورجي و استويچف نيز به توافق نرسيديم و تنها گزينه باقي‌مانده از اين هشت نفر، بروتو است. از سه گزينه ديگر از جمله مائورو بروتو برنامه خواستيم تا پس از بررسي برنامه‌ها در مورد آنان تصميم‌گيري کنيم. چون قبلاً از بروتو نام برده شده اعلام کرديم، اما نام دو گزينه ديگر وقتي برنامه‌هايشان را دريافت کرديم، اعلام مي‌کنيم.» 
   
رزومه قوي در اولويت است
رئيس فدراسيون واليبال با توجه به انتظارات زياد مردم از تيم ملي واليبال داشتن رزومه قوي را يکي از ملاک‌هاي اصلي انتخاب سرمربي خواند: «واليبال علاقه‌مندان بسيار زيادي دارد و توقعات مردم بايد برآورده شود. مردم مطمئن باشند تمام تلاش خود را براي انتخاب بهترين فرد به عنوان سرمربي تيم‌ ‌ملي کشور خواهيم کرد تا بتوانيم در المپيک 2020 به مرحله نهايي (چهار تيم برتر) صعود کنيم. به دنبال مربيان هستيم که سابقه درخشان در المپيک، ليگ جهاني و مسابقات واليبال قهرماني جهان داشته باشند.

لهستان نيز براي انتخاب مربي 15 گزينه مدنظر داشت و پس از بررسي برنامه‌هايشان با يكي از اين مربيان به توافق رسيد. انتخاب سرمربي کار ساده‌اي نيست و بايد فاکتورهاي متعددي را مدنظر داشته باشيم، کشورهاي روسيه و فرانسه نيز هنوز با کسي به توافق نهايي نرسيدند و اين موضوع نشان مي‌دهد که انتخاب سرمربي پروسه‌اي زمانبر است، ولي فدراسيون واليبال تلاش مي‌کند که هرچه زودتر اين مسير به پايان برسد.» 

محمود افشاردوست نيز همچون رئيس فدراسيون اطمينان از موفقيت تيم ملي را يکي از فاکتورهاي مهم انتخاب جانشين لوزانو عنوان کرد. دبير فدراسيون واليبال در گفت‌وگو با تسنيم، گرفتن تضمين از سرمربي را معقول خواند: «استويچف به ما خبر داد که تمايلي به ادامه مذاکرات ندارد و ما نيز به سراغ گزينه‌هاي ديگري که داشتيم، مي‌رويم. ما با برخي از گزينه‌ها هنوز تماس نگرفته‌ايم. بحث قول گرفتن نيست. ما به دنبال کسي هستيم که اعتماد به نفس و به کار خودش اطمينان داشته باشد و بتواند به ما برنامه اجرايي بدهد. قرار نيست که همه برنامه‌هاي مربي مو به مو اجرا شود بلکه مهم اين است که تيم ملي يک کشور و توانايي خود براي هدايت آن را در حد قرار گرفتن در بين چهار تيم برتر المپيک، ببيند. »
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار