کد خبر: 829949
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان خبر داد:
مردم خیر و نیکوکار استان در شب یلدا از طریق ۳۳ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان مبلغ ۶۳۷ میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند.
هوشیار طهماسبی

کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح هایی مانند شب یلدا تلاش درمشارکت مردم و خیران در رفع نیازهای افراد بی بضاعت و نیازمند را در مسائل فرهنگی و اقتصادی دارد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ محسن سلیمی، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه تمامی کمک های مردمی صرف نیازمندان استان می شود گفت:مردم خیر و نیکوکار استان از طریق مراکز نیکوکاری در سطح استان مبلغ ۶۳۷ میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند.

محسن سلیمی با اشاره به اینکه ۳۳ مرکز نیکوکاری در استان فعالیت دارند افزود: بیشترین کمک های جمع آوری شده در این مراکز به ترتیب در مراکز نیکوکاری شهر فرخشهر،مسجد جامع شهرکرد و شهر طاقانک بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ امداد با تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و تأمین برخی از احتیاجات فرهنگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد سعی دارد تا نشاط و شادمانی را در بین این خانواده‌ها ایجاد کند. 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به مبلغ یک میلیارد ریالی کمک‌های جمع‌آوری شده در شب یلدا در سراسر استان، گفت: در دفاتر کمیته امداد مبلغ ۳۷۲ میلیون ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است که بیشتر این کمک‌ها به ترتیب مربوط به دفاتر کمیته‌ امداد در شهرستان‌های لردگان، بن و فارسان بوده است.

وی به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) که می فرمایند «برترین اعمال از نظر خداوند، خنک ساختن دل های سوخته تشنگان و سیر کردن شکم های گرسنه است. سوگند به آن که هستی محمّد در اختیار اوست، به من ایمان نیاورده آن که سیر بخوابد و برادر مسلمان یا همسایه اش گرسنه باشد» اشاره کرد و گفت: بر این اساس هر ایرانی و مسلمان را بر این می دارد تا این شب را بهانه ای سازد برای محقق کردن امر مهم انفاق و مسرور کردن دل افرادی که به دلیل اقتصادی توانایی جشن گرفتن این شب ها را ندارند.

وی افزود: یکی از آیین‌های زیبا در چهارمحال و بختیاری جمع آوری کمک های مردمی برای قشر ضعیف جامعه بوده که در فصل زمستان شهروندان در قالب مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته‌ امداد   کمک‌های خود را به دست محرومان جامعه می‌رسانند.

وی تصریح کرد: نیکوکاران و خیران با شماره‌گیری کد #۰۳۸ * ۸۸۷۷ * می توانند کمک‌های خود را بصورت الکترونیکی اهدا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر