کد خبر: 829946
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
نگاهي به جديدترين ساخته مهران غفوريان
سريال«همسايه‌ها» جديدترين ساخته مهران غفوريان است. يك هفته پس از نمايش اين سريال از شبكه دو، محمدرضا جعفري‌جلوه مدير شبكه دو مقابل ادامه پخش ايستاد و كيفيت اثر را رد كرد.
وحيد مهري
سريال«همسايه‌ها» جديدترين ساخته مهران غفوريان است. يك هفته پس از نمايش اين سريال از شبكه دو، محمدرضا جعفري‌جلوه مدير شبكه دو مقابل ادامه پخش ايستاد و كيفيت اثر را رد كرد. حالا قرار است اين سريال از شبكه نسيم پخش شود.
چندی پیش  اولين قسمت از سريال طنز «همسايه‌ها» با كارگرداني مهران غفوريان از شبكه دوم سيما پخش شد. تيزرها و تبليغات متعددي براي اين كار پخش شد اما باز هم در موعد مقرر همه چيز بر وفق مراد نبود. بالاخره اعلام شد كه «همسايه‌ها» با يك هفته تعويق نمايش داده خواهد شد. حالا پس از آن يك هفته وقفه و پس از يك هفته از نمايش قسمت‌هاي اوليه اين سريال، يك اتفاق عجيب رخ داده است.
پخش اين سريال از شبكه دوم سيما به شبكه نسيم منتقل شد! همين كه در رسانه‌ها اعلام شد مهران غفوريان دوباره دست به‌كار ساخت سريال شده است، گمانه‌زني‌هاي خوبي نسبت به سريال جديدش مطرح شد كه همگي ناشي از خاطرات خوب سريال پرطرفدار و قديمي او با نام «زير آسمان شهر» بود. «زير آسمان شهر» طنز بجايي داشت و مسائل اجتماعي را به‌خوبي مطرح مي‌كرد. پس از سال‌ها دوري شايد انتظار طنزي قوي از مهران غفوريان بجا بود اما نتيجه چيز ديگري شد. «همسايه‌ها» در قسمت‌هاي اوليه نمايشش از تلويزيون هيچ دست برتري پيدا نكرد. داستان جذابي را ارائه نكرد و مخاطب را تشنه ديدن قسمت‌هاي بعدي آن نكرد. حتي يك يادداشت و برداشت مثبت هم از آن در رسانه‌ها منتشر نشد. همه چيز دور از انتظار بود. يك طنز معمولي و ساده كه حتي شوخي‌هايش هم ديگر تكراري شده و خنده را به لب‌هاي كسي نمي‌نشانَد.
شايد همه اين كاستي‌ها به اين دليل است كه مهران غفوريان هيچ فرقي نكرده است. هماني است كه در استندآپ كمدي‌هاي خندوانه است، هماني است كه در سريال‌ «در حاشيه» مهران مديري است و هماني است كه در همه جا او را ديده‌ايم. خنداندن ايراني‌ها كار سختي نيست و با اين كارهاي ساده و متن‌هاي ضعيف نمي‌شود كسي را خنداند. ايراني‌ها در كسري از ثانيه و پس از يك رخداد سياسي - اجتماعي به‌راحتي مي‌توانند آن را به طنز بكشند و ساعت‌ها شبكه‌هاي گسترده اجتماعي را درگير قريحه خود كنند!
در رسانه‌ها گفته شد كه محمدرضا جعفري‌جلوه مدير شبكه دو سيما از مخالفان جدي اين سريال بوده و با پخش آن نيز موافق نبوده است. اما بالاخره مي‌پذيرد و پس از يك هفته نمايش، ديگر ادامه‌ ماجرا را به‌خاطر ضعف‌هاي سريال نمي‌پذيرد. حالا يك سؤال جدي پيش مي‌آيد و اينكه آيا جعفري‌جلوه با بيرون راندن «همسايه‌ها» از شبكه‌اش، يك قهرمان است؟ چه كسي جوابگوي بودجه بيت‌المال براي ساخت اين سريال ضعيف خواهد بود؟ آيا شبكه دوم سيما به عنوان سفارش‌دهنده پروژه نظارتي بر فيلمنامه و حسن انجام كار نداشته است؟ همه به‌خوبي مي‌دانند كه اوضاع مالي سازمان بزرگ صدا و سيما چندان هم مساعد نيست، اين مسئله مدت‌هاست با حضور گسترده و خسته‌كننده تيزرهاي تبليغاتي شركت‌هاي تجاري در آنتن سيما جلوه مي‌كند.
«همسايه‌ها» به‌علت «عدم‌تأييد كيفيت» به نوعي سريال تبعيدي شبكه دو محسوب مي‌شود. سريالي كه حالا به شبكه نسيم تبعيد شده تا در كنار آثار پرمخاطبي مثل «خندوانه» و «دورهمي» نمايش داده شود. اما مسئله به همين سادگي‌ها نيست. انتقال يك سريال ضعيف از يك شبكه به شبكه ديگر چيزي از بار مالي پروژه كم نمي‌كند.
پس از عدم‌تأييد كيفيت سريال طنز «همسايه» از سوي محمدرضا جعفري‌جلوه، سريال خارجي «پزشكان جوان» جايگزين آن در جدول كنداكتور شبكه دو سيما شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار