کد خبر: 829842
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
بنابه تفاهم نامه منعقده فیمابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با اداره كل آموزش و پرورش استان، جهت هماهنگي و برنامه ريزي با كارشناسان جهت حضوردرسطح مدارس به منظور آموزش مفاهیم مرتبط با منابع طبیعی و محيط زيست اقدام به برگزاری کلاس آموزشی، توجیهی شد.

رئیس اداره ترویج و مشارکتهای مردمی گفت: آموزش، پایه و اساس ترویج فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست می باشد. در جهانی که در آن شاهد سرعت گرفتن تغییرات اقلیمی هستیم که زندگی جوامع بشری را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد باید به دنبال راهکارهای هرچند به ظاهر کوچک اما در باطن عمیق و بزرگ باشیم.

مژگان رضایی،  گفت: اگر همه ما با فواید درخت آشنا باشیم و بدانیم اکسیژنی که به ما حیات می دهد از طریق درختان تولید می گردد، قطعا نسبت به کاشت و نگهداری آگاهانه آن اقدام خواهیم نمود. برای اینکار نیاز نیست به دنبال کارهای پیچیده و عجیب  برویم و دنبال صرف هزینه های گزاف، اختراعات و نوآوری باشیم، هرکدام از ما با نگهداری و پرورش یک گلدان کوچک در منزل می توانیم این فرهنگ را در خانواده خود ایجاد کنیم و به فرزندان و اطرافیانمان بیاموزیم این گلدان می تواند علاوه بر زیبایی منظر؛ سنبل تنفس، نشاط و حیات باشد.

وی ادامه داد: پدیده هایی همچون گرمایش زمین، افزایش گازهای گلخانه ایی، ریزگرد و گرد و غبار، طوفانهای عظیم و مخرب، سیل، خشکسالی، بیابانزایی و ... که امروزه از اخبار گوناگون می شنویم و در چند قدمی خود شاهد آنها هستیم، رخدادهایی هستند که علاوه بر عواملی طبیعی که باعث شکل گرفتن آنها شده است، عوامل انسانی نه تنها باعث شکل گرفتن، بلکه باعث سرعت و شدت گرفتن این تغییرات شده است.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکتهای مردمی گفت: به حداقل رساندن استفاده از کیسه­ های نایلونی، تفکیک زباله در منزل، بازگرداندن زباله از تفرجگاههایی که در اختیار ما هست، کاشت درخت و حفاظت از پوشش گیاهی، صرفه جویی در مصرف آب و اقداماتی از این قبیل می تواند به ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی کمک نماید.

رضایی گفت: این اداره کل، بصورت مستمر در طی سال؛ با استفاده از پتانسیل و توان کارشناسان خود اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی با هدف فرهنگ سازی و ترویج منابع طبیعی و محیط زیست درسطح مدارس استان می نماید و در حال حاضر، برنامه ایی که پیش رو داریم آموزش در سطح  مدارس مقطع ابتدایی در سطح نواحي کرج و شهرستان هاي تابعه می باشد.

رئیس اداره ترویج و مشارکتهای مردمی  در پایان گفت :این اداره کل آمادگی هرگونه همکاری با مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف و مراکز دانشگاهی در خصوص ارائه مباحث آموزشی و یا برگزاری پنلهای تخصصی با دانش آموزان، دانش پژوهان، دانشجویان، انجمنها و سمنها، مجریان و بهره برداران منابع طبیعی و جوامع بومی و محلی را داشته و محتواي آموزشي متناسب با موضوعات فوق را جهت ارائه به مخاطبين را در دستور كار خود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار