کد خبر: 829784
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به مشغول به کار شدن کارآگاهان و افسران بازنشسته در ادارات پلیس آگاهی گفت: قصدمان بر این است که از تجربیات افسران قدیمی برای هدایت افسران جوان استفاده کنیم
مهر: سردار محمدرضا مقیمی در دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی استان های سراسر کشور گفت: در وقوع قتل در کشور ۱۰ درصد کاهش داشته ایم. در همه سرقت های مسلحانه و قتل و سرقت های مهم بدون استثنا کارشناسان و کارآگاهان ویژه ما حضور داشتند.

وی با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری سلاح در مجلس شورای اسلامی گفت: به صورت اخص کارآگاهان و رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در جلسات ویژه با نمایندگان مجلس حضور پیدا می کردند و همین تعامل باعث شد قانون منع به کارگیری سلاح، سرانجام از سوی نمایندگان مجلس تصویب شود.

مقیمی با اشاره به مشغول به کار شدن کارآگاهان و افسران بازنشسته در ادارات پلیس آگاهی گفت: قصدمان بر این است که از تجربیات افسران قدیمی برای هدایت افسران جوان استفاده کنیم و در این راه گام های بسیار خوبی برداشته شده است.

وی افزود: در بحث قاچاق کالا و ارز که با زندگی آحاد جامعه در ارتباط است، توفیقات بسیار خوبی داشته ایم و با مجموعه گمرک کارهای خوبی انجام داده ایم تا با این پدیده شوم مبارزه کنیم.

مقیمی ادامه داد: تمرکز ما بر محموله های کلان قاچاق است عمده هدف ما در بحث قاچاق کشف کالا نبوده بلکه مبارزه با پدیده قاچاق و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور  است و در این مهم، موفق به افزایش ۴۹ درصدی مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز شده ایم.

وی به همکاری با نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: به طرح پیشنهادی رسیدیم که در بر اساس آن، همکاری های بین نیروهای مسلح را افزایش دهیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: در بحث مبارزه با سرقت ۲۲ طرح داشتیم که طی آن ۴هزار و ۶۲۷ سارق شناسایی و دستگیر شده اند و طی ۵۲ مرحله طرح مقطعی  در استان های بزرگ انجام شده است بعد از هر طرح راستی  آزمایی داشته ایم و اهم مبارزاتمان مبارزه با مالخران است اگر جلوی کار مالخران را بگیریم بحث سرقت کاهش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر یک فضای اجتماعی داریم، یک سارق و یک مالخر که همه این سه ضلع باید نا ایمن شود تا با بحث سرقت مبارزه شود.

مقیمی ادامه داد: یکی از دلایل کاهش ۴ و نیم درصدی سرقت، افزایش ایستگاه های بازرسی و تقویت کلانتری ها و استفاده از تجهیزات فنی و آسیب شناسی وقوع جرم است به طوری که با صنوف مختلف ارتباط برقرار کرده ایم و به آنها نظرات کارشناسی ارائه داده ایم و این اعتماد سازی را به وجود آورده ایم که حتما از نظرات کارشناسی ما استفاده کنند.

وی گفت در ۱۰ سال گذشته جدا از سال ۸۸ که افزایش سرقت داشتیم، در سال ۹۲ و ۹۳ شیب کاهشی داشتیم و امیدواریم با افزایش توان و تجهیزات از افرایش میزان جرایم چه جرایم خورد و چه جرایم کلان جلوگیری شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار